Jonasm March 14, 2011 Report Share March 14, 2011 Vad är de för storlek och längd på skruvarna i hänkorna original ? Ja ska gjöra nya hänkor själv i grövre material .Sen är de bra eller dåligt, att byta till polyuretan i dom främre fästerna på bladfjädrarna och köra med gummi i dom bakre ? eller gummi runt om ? Vill bara ha en åkbil.Kröp runt Mussen i helgen och såg att hänkerna var dålig Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjope45 March 14, 2011 Report Share March 14, 2011 Jonas, kolla in hemsidan hos SET-engineering. Tror det finns info ang. hänken under "projekt" och "bygga väghållning".Poly är inte att föredra i de främre fästena. Vägljudet går rätt upp i kupén.Björn Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm March 14, 2011 Author Report Share March 14, 2011 Jonas, kolla in hemsidan hos SET-engineering. Tror det finns info ang. hänken under "projekt" och "bygga väghållning".Poly är inte att föredra i de främre fästena. Vägljudet går rätt upp i kupén.BjörnJo ja ska bygga steg 1 därifrån. Och dom har inga mått. Fast de blir i rostfritt. Fler som har åsikter ang poly i dom färmre fästerna ? Är lite av samma åsikt som Björn ang poly Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ March 14, 2011 Report Share March 14, 2011 Jag har haft bägge delarna. Först gummi sedan poly och nu gummi igen.Ska jag vara riktigt ärlig så märkte jag ingen skillnad på poly och friska gummibussningar i det främre fästet trots " frisk" körning stundtals.Slutsats: välj gummi.I de bakre hänkena är det poly som gäller till 100%. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 March 14, 2011 Report Share March 14, 2011 Hej.Känns bra att få lite stöd för nya gummin av Janne, jag har som Janne provat poly på sammaplatser och återgått till nytt gummi, däremot så tycker jag att nytt gummi på alla ställensom gäller bakfjädring är bättre, men som sagt tidigare, smaken är som baken. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm March 14, 2011 Author Report Share March 14, 2011 Ok tack.Ingen som vet längd och diam på skruvarna ? som sitter i hänkerna ??? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjorran March 15, 2011 Report Share March 15, 2011 Är det samma som på 68.an så kan jag ta med ett orginalhänke i morgon till nailheads så får du mäta - om du kommer förstås mvh/jörgen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm March 28, 2011 Author Report Share March 28, 2011 Nu vet jag längden. Totlängd 119 mm, diam 12,7 mm . Ytan som gummit/poly ligger på längd 83 mm + platsen för hänkerna. Mutter nån form av fingänga 9,4 mm.Så de blir att köpa nya skruvar och svarva lite. För mina skruvar måste vara 12mm längre.Forts på hur de passar och funkar kommer ni hitta under http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/7872-Mustang-HT-69-Jonasm-cmc-1015 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools March 31, 2011 Report Share March 31, 2011 Forts på hur de passar och funkar kommer ni hitta under http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/7872-Mustang-HT-69-Jonasm-cmc-1015Och när blir det då? Vi ser fram emot att höra dina åsikter. Är E12:an bar än, så du testa?Och har du fått bort snön framför portarna?P-O Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm April 1, 2011 Author Report Share April 1, 2011 Och när blir det då? Vi ser fram emot att höra dina åsikter. Är E12:an bar än, så du testa?Och har du fått bort snön framför portarna?P-OJajamen skall lämna rapport på de . Och vad E12an beträffar, så VAR den fri från snö tills imorse... Snön ligger tätt framför portarna ennu... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts