ht67 cmc 1502 May 3, 2004 Report Share May 3, 2004 Hej!Jag tycker min Musse är lite väl glapp i ratten. Man kan vrida ratten ganska mycket åt båda håll innan den tar i och svänger. Det blir lite otrevligt när man ska köra med lite precision. Kan man justera det glappet så det blir mindre? Om inte, vad ska man göra då? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 May 3, 2004 Report Share May 3, 2004 Hej.Ja det går att justera till en viss del med bultensom har en låsmutter, den sitter mitt uppe påstyrväxeln. Om du lossar muttern och skruvar in bulten tilldet tar stopp inte mer så kan det hjälpa. Men kom ihåg hur mycket du skruvar på bulten,om du skruvar den för hårt så kan det skadastyrväxeln. Bulten som du skruvar på har urtag för en grovspårmejsel. :wink: Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ht67 cmc 1502 May 3, 2004 Author Report Share May 3, 2004 Tack! Ska kolla detta så fort jag hinner. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken June 21, 2009 Report Share June 21, 2009 Hej.Ja det går att justera till en viss del med bultensom har en låsmutter, den sitter mitt uppe påstyrväxeln. Om du lossar muttern och skruvar in bulten tilldet tar stopp inte mer så kan det hjälpa. Men kom ihåg hur mycket du skruvar på bulten,om du skruvar den för hårt så kan det skadastyrväxeln. Bulten som du skruvar på har urtag för en grovspårmejsel. :wink:Går det att skruva ut bulten helt eller är det ett stopp på den?Min bult går knappt att skruva på!Muttern har jag fått bort men justerbulten går väldigt trögt! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomarc June 21, 2009 Report Share June 21, 2009 vrid ratten helt åt vänster eller höger innan du vrider på skruven. Vrid inte hårdare än att ratten går tillbaks när du svänger. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm June 22, 2009 Report Share June 22, 2009 Du kan ju läsa igenom den här länken oxåhttp://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... php?t=9043Där finns de en HEL del ang styrning. Han kan sin sak med den här killen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts