Jump to content

Tips på försäkringsbolag...


amberman

Recommended Posts

för en Mustang 2008...vilket bolag har förmånligaste villkoren och pris för denna bil

UNDRAR....

Bo Heimdahl

Linköping

Bästa sättet är att ringa runt till div bolag och fråga dem. Själv har jag Länsförsäkringar. Har inget att anmärka och får rabatt pga jag har andra försäkringar hos dem.

Link to comment
Share on other sites

Bästa sättet är att ringa runt till div bolag och fråga dem. Själv har jag Länsförsäkringar. Har inget att anmärka och får rabatt pga jag har andra försäkringar hos dem.

Samma sak för mig, jag ringde runt och fick bäst pris av Länsförsäkringar.

Sedan kollade jag vad försäkringen för frun´s Toyota gick på och när

den var flera hundra billigare i månaden kollade jag vad dom erbjöd för

pris på hela "klabbet" hemförsäkribg osv. och då fick jag också extra

rabatt på Mustangen. Så då var det inget snack, jag lade över allt och är

jättenöjd. Kan ju kanske skilja på premien i olika orter, så det är lönt

att kolla men för en "lantis" från Eslöv var Länsförsäkringar billigast.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jag har en årsmodell -99 och har haft IF som försäkringsbolag.

Till i år så skulle det resultera i en ökning med ca 1000 kr på årsbasis.

Jag ringde då upp försäkringsbolaget och sa att jag inte var riktigt nöjd med detta.

Det visade sig då att IF har samarbete med Ford försäkringar. Jag har numera min bil försäkrad hos dom, de minskade min premie och jag hamnade under det priset jag hade förra året hos IF.

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hej........varför skjiljer det sig i pris kanske du undrar???? Vad är det för kriterier....

Jo det hänger på dessa faktorer...

- Ålder (ej för låg ålder o ej för hög ålder)

- Boendet (villa , radhus, lght. eget garage eller ett garage som alla kommer in i) ( storstad , villastad, på landet)

- Utsatt område för skador ,inbrott, skadegörelse, mm

- Kanske vad du har för tidigare för bilförsäkringsbild i ditt liv...

- Kanske du kan ta del av rabatter genom fler försäkringar eller fack eller i försäkringsbolag....

Själv har jag villa o 3 st bilar genom ICA försäkring men de ville inte ha min musse så den hamna i Ford försäkring, men jag

totalt har hamnat på en halvering av mina försäkringar genom detta alternativ......

Tidigare kostade det mig dubbelt......skillnaden var 15000 kronor....

MVh "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Hej........varför skjiljer det sig i pris kanske du undrar???? Vad är det för kriterier....

Jo det hänger på dessa faktorer...

- Ålder (ej för låg ålder o ej för hög ålder)

- Boendet (villa , radhus, lght. eget garage eller ett garage som alla kommer in i) ( storstad , villastad, på landet)

- Utsatt område för skador ,inbrott, skadegörelse, mm

- Kanske vad du har för tidigare för bilförsäkringsbild i ditt liv...

- Kanske du kan ta del av rabatter genom fler försäkringar eller fack eller i försäkringsbolag....

Själv har jag villa o 3 st bilar genom ICA försäkring men de ville inte ha min musse så den hamna i Ford försäkring, men jag

totalt har hamnat på en halvering av mina försäkringar genom detta alternativ......

Tidigare kostade det mig dubbelt......skillnaden var 15000 kronor....

MVh "my little pony"

Glöm inte bort att det även skiljer i pris om du är tjej eller kille.....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Bästa sättet är att ringa runt till div bolag och fråga dem. Själv har jag Länsförsäkringar. Har inget att anmärka och får rabatt pga jag har andra försäkringar hos dem.

Jag har haft tråkig erfarenhet av LF.

När jag flyttade tillbaka till sverige så kunde jag inte stå som ägare på bil då jag inte var mantalsskriven.

Min bruksbil när jag landade i sverige stod således i annan persons namn. Jag betalade för 6 månaders försäkring i IF och gjorde sen ägarbyte till mej själv efter 3 månader då jag skulle teckna hus och hem försäkring.

Ringde LF och sa at jag skulle bli ägare till viss bil, bruksbilen inom nån vecak och tecknade samtidigt hus o hem och fick en rackarns massa kuvert i överflöd.

Jag sa till om autogiro och skrev under och skickade in.

En månad senare så fick jag från TFF om att min bil var oförsäkrad!!

LF hade startat autogiro på hus o hem men inte på nim bil!!

Jag fick veta at jag kunde betala in en klumpsumma till LF och betalade dom för 3 månader och sen skulle autogirot för bilen vara igång.

Dom hittade inte pengen jag betalat till dom,,,,,,

Då fick dom igång autogirot och sa samtdigt at jag skulle få ett nytt inbetalningskort men at jag skulle ignorera det eftersom dom dragit igång autogirot nu.

Precis samma sa dom vid nytecknandet!!! och jag fick TFF efter mej!

TFF har varit väldigt trevliga och sagt at dom förstår at LF varit sena med uppstarten av autogirot men at dom kan bara ta bort min 2.000 skr straffavgift om LF kontaktar dom och säjer som det är! mycket trevliga och förstående!

LFs ombudsman säjer at det är TFF som bestämmer och dom kan inget göra så jag måste betala 2.000 för 18 fagar då deras autogiro inte startats!!

Jag anser att LF vid första samtalet från mej är skyldiga att erkänna att jag är deras kund!

Pratde med några andra om detta och fick höra at så gott som alla haft problem med LF!

Nu får jag ju inte heller byta försäkringsbolag då årsförfallodagen inte är förrens nästa år!

Grymt besviken på dom!

LF och TFF vet att jag vårdat cancersjuk och nu död man ensam i några år utomlands och gått in i vägen och inte kan och orkar läsa en massa text,,TFF säjer sej vilja jäma till och ta bort om LF bara erkänner och tar på sej at deras autogiro inte startas trots at jag ringt dom i god tid inna ägarbytet.

Det blev långt,,är lite trött och sliten av sånt här tjaffs när man gått iegnom vad jag gjort.

Link to comment
Share on other sites

Jag har precis (1/5) bytt till Länsförsäkringar, hade Aktsam tidigare. Jag har 3 bilar och premien tillsammans sjönk från 13.078kr till 9.486kr, skillnad 3.592kr för helår. För Mussen sjönk den 1.977kr. Trots att jag ringde Aktsam och försökte pruta ville de inte gå ner, utan höjde 333kr totalt. Då bytte jag till Lfs, där jag dessutom har villaförsäkringen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...