Jump to content

Nya Bilprovningen


BUSET

Recommended Posts

fick ett brev från carspect idag! diom hade öppnat 2 nya stationer härnere varav en som ligger någon km från mitt hem! gick in o kollade hemsidan och det var fullt med tider samt mycket generösa öppet tider.

tänkte besiktiga vinterbilen på måndag och testa hur dom är och hur det är helt allmänt! någon som hunnit före i storstäderna?

jag är rätt less på bilprovningen så detta kan vara en frisk fläkt även om jag ej tror att man drar pennor med dom "bara" för att dom är nya!

kan vara kul att se era olika åsikter längs vägen! jag rapporterar iaf på måndag efter min kontroll :)

Link to comment
Share on other sites

jag tänker snarare på mentalitet och intresse!

dom som är anställda på bp och trötta på det kanske bytar och då möter man kanske trevligare och mer intresserade tekniker istället för dom alltför vanliga sura "jag hatar mitt jobb och kunder" personal man råkar ut för på bp...

ja jag vet inte,oavsett vad!

Link to comment
Share on other sites

jag tänker snarare på mentalitet och intresse!

dom som är anställda på bp och trötta på det kanske bytar och då möter man kanske trevligare och mer intresserade tekniker istället för dom alltför vanliga sura "jag hatar mitt jobb och kunder" personal man råkar ut för på bp...

ja jag vet inte,oavsett vad!

Är det den nyöppnade stationen ute i Svågertorp ? Skall bli väldigt spännande och se hur det går, lycka till !!

Mvh Lope.

Link to comment
Share on other sites

japp jag var ute en sväng me hästen innan o passade på att köra dit o titta!

väldigt enkelt,litet men snyggt! en hall,en liten väntsal där man landar röven och blir kallad alt. får kö till drop in etc..

känns väldigt internationellt och annorlunda med vad vi annars är vana vid!

jag fick tidigast en tid 12 maj med vinterbilen på en av malmöstationerna (bp) men här kunde jag rulla in imorgon kl.7 men jag tog måndag!

kan ev bli mustang bes här också...

Link to comment
Share on other sites

japp så var det avklarat!

stod en dam och tog emot medans man skrev in sig (bokad eller drop-in) sen tog man en kaffe medans man väntade eller fick bilen kollad! var ett gäng unga trevliga grabbar som jobbade idag. snabb smidig kontroll på allt som sig bör men inte utdraget eller segt! fick ett par anmärkningar som i detta fall var viktiga för min del men passerade med grön stämpel :) jag är nöjd iaf

pratade lite med min tekniker om lite allmänt kring detta och han var sugen på att testa något nytt med sitt gamla gäng samt att lönen var bättre enligt honom! dom som jobbade idag var alla jänkefans med egna bilar och det märks när man kommer in och snackar (precis som med alla intresserade)

de flesta var tidigare BP anställda men många är också nyutbildade och uppsnappade av carspect

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...