Börsa March 28, 2011 Report Share March 28, 2011 Jag skall montera dit ett IGNITOR jag undrar om det är något speciellt som jag måste tänka på eller är det bara att ta bort brytarna och sätta dit det och koppla sladdarna.Hur vet jag att jag har fått dit det riktigt i fördelaren Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin March 28, 2011 Report Share March 28, 2011 Jag skall montera dit ett IGNITOR jag undrar om det är något speciellt som jag måste tänka på eller är det bara att ta bort brytarna och sätta dit det och koppla sladdarna.Hur vet jag att jag har fått dit det riktigt i fördelarenDet är bara att skruva dit. Är ett liknande fäste som på brytarna, sen får man med en plastbit att mäta avståndet med.Brukar även vara en liten mont. skiss som följer med.Har du inte den finns den på Pertronix hemsida. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnilsson March 28, 2011 Report Share March 28, 2011 Se till att du dragavlastar kablarna där de går ut ur fördelaren med en liten stripe eller nåt annat. Jag missade det och vibrationerna gjorde att kablarna sträcktes och kom i kontakt med den svarta magnethållaren som sågade sig igenom en av kablarna med motorstopp som följd.//Mats Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Equus March 28, 2011 Report Share March 28, 2011 Det kan vara bra att koppla förbi motståndskabeln så att du får fram 12 V till Ignitorn. Det finns en del som förespråkar ökat gap på tändstiften för bättre/större gnista.E J Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnilsson March 29, 2011 Report Share March 29, 2011 Håller med, det finns ingen anledning att ha kvar motståndskabeln till det tändsystemet.//Mats Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools April 2, 2011 Report Share April 2, 2011 Om du har kvar originaltändspolen så bör du inte koppla ur motståndskabeln.Den gamla spolen är nämligen gjord för 8-9 V. Den kommer att brinna uppså småningom. Dom nyare Ignitor är gjorda för att kunna köras med kabelninkopplad. D.v.s. med 8-9 V.Mvh.P-O Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnilsson April 3, 2011 Report Share April 3, 2011 Sorry, Pools har helt rätt. Jag tog för givet att du bytte tändspole till en som matchar Ignitorsystemet.//Mats Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.