Jump to content

Nos


macattac

Recommended Posts

Innan du skaffar ett paket så se till att skaffa en kontakt som kan fylla flaskan åt dig...

Har själv gjort misstaget att köpa ett paket.... Har letat i ett halvår och nu, tror jag, har jag hittat någon som kan fylla den...

mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Jag har haft funderingar på det i tidigare bilar men avstått då jag misstänker att suget efter att hela tiden använda gas för att plocka fram pållar blir lika breoendeframkallande som heroin :) = dyrt. Ska man trimma N/A motorer så säger en gammal regel 1000 kr/hk men jag tycker att det borde vara billigare på våra motorer då dom är så pass lågtrimmade. Jag hade nog lagt pengarna på en trimning som inte finns på tub ;)

Link to comment
Share on other sites

Tjenare!

Jag har kört med gas i min GT för ett par sommrar sedan...

Laddade på 125 hästar och det funkade fint! :)

Tog bort baksätet och gjorde en skiva som tuben satt fast på, anledningen för det var att det skulle vara lätt att öppna tuben för spontana race och liknande!

Såg ut såhär:

765388_sp25u5.jpg

Använde tillsammans med min MSD 6AL2 en sån här för att sänka tändningen då gasen aktiverades, tror jag sänkte den 6 grader för 125hk gas.

765387_wsohz1.jpg

Hade ett "vått" system och satte lustgas/bränsle munstycket här:

765384_w45jv3.jpg

Solenoiderna satte jag fast här, blev enklast så:

765383_4kjbun.jpg

Lustgas var helt klart en upplevelse, mycket pulver för pengarna!

Men jag ville ha effekten hela tiden så det blev inte alls billigt att fylla tuben hela tiden, därav turbobygget...

Fast kan man hålla sig från att använda gas hela tiden så funkar det mycket fint! :)

Link to comment
Share on other sites

eftersom jag inte kan ett skit om NOS och efter att ha sett alla "balla" hollywood filmer måste jag fråga!

när man kör och vill "lustgasa" tex i ett race...trycker man då för att få en "pust" av gas en gång eller är det konstant flöde i en bestämd tid typ?

sen undrar jag även hur mycket/många gånger en flaska som din freddan varar? måste man fylla ofta?

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja hollywood filmer ger väl inte riktigt rätt bild :P

Lustgas och bränsle kommer hela tiden så länge man har aktiverat lustgasen, jag hade en microbrytare som aktiverade lustgasen när jag gasade full gas... Mängden lustgas och bränsle ändrar man med små munstycken, man följer en tabell för att få rätt blandningsförhållande mellan de två.

Min tub som inte var den största men som brukar följa med dom flesta kit man köper räckte till ungefär 4-5 fullgasrepor 1-4 växel... Detta med 125 hästars bestyckningen, räcker såklart längre då man kör mindre bestyckning...

eftersom jag inte kan ett skit om NOS och efter att ha sett alla "balla" hollywood filmer måste jag fråga!

när man kör och vill "lustgasa" tex i ett race...trycker man då för att få en "pust" av gas en gång eller är det konstant flöde i en bestämd tid typ?

sen undrar jag även hur mycket/många gånger en flaska som din freddan varar? måste man fylla ofta?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...