Jump to content

Recommended Posts

Har en GT -06 med automatlåda.

Skiftade växelväljare till en TCI och blev förvånad när jag inte fick den ur P-läge.

Den ska ju släppa när tändningen är på och man trycker på bromspedalen.

Tittade på den gamla växelväljaren och ser då att det satt ett buntband som satte spärren ur spel.

Är det någon som har haft liknande problem eller har nån idé om vad det kan vara?

Jag har lite funderingar om det kan ha och göra med att ljuskonverteringen ä tveksamt gjord av förre ägaren.

Original bakljus med blinkers i backljusen. Har nämligen problem med att farthållaren slutar att fungera när

man bromsat ett par gånger och detta har jag förstått att det blir så om inte ljuskonverteringen är OK.

Återställ bilen till 100% original, då ska allting fungera igen, om inte, felsök, din databox kan vara bränd.

När allting funkar kan du konvertera bilen enligt RÄTT metod.

Har du inte svart bälte i bil-el rekommenderar jag dig att lämna bort bilen.

Detta måste vara Mustangens vanligaste och dyraste problem. Jag tycker vi måste informera mer om detta att verkligen kräva svar på hur konverteringen är utförd av säljaren. Allt för många bilar är fulkonverterade.

Jo, jag ska återställa belysningen till original och sen utgå från det.

Tittade bakom blinkersen fram och har aldrig sett så många skarvhylsor och avgreningar på 10 cm tråd.

Måste sanera lite.

Hade man vetat mer om Mustangen när man köpte den så hade man kollat upp vissa saker bättre.

För övrigt är bilen i kanonskick så jag är nöjd ändå.

/Matte