MaddeMagnus May 1, 2011 Report May 1, 2011 Upptäckte att gasvajern bara hade en ståltråd kvar vid änden vid pedalen, så den måste bytas. Är det någon som har erfarenhet av detta och vill dela med sig av tips på hur man gör? Citera
CMC-49 May 1, 2011 Report May 1, 2011 Väldigt svårt att få svar på frågor om man inte nämner vad för bil vi snackar om!!! Citera
MaddeMagnus May 2, 2011 Author Report May 2, 2011 hehe. jo det kan det vara. Jag var så förbannad efter att ha legat i världens dummaste ställning 45 minuter och famlat efter en liten ståltråd, så jag glömde i ivern.69 cougar. 351C med edelbrock.Hade hoppats på att bara behöva byta själva stålvajern och låta "kabeln" få sitta, men nu har jag hela skiten i handen. Kommer antagligen skarva den med ett extra vajerlås om jag inte lyckas med nåt annat...Efter fjädern sitter ju en arm i vars slut det sitter en liten del med hål för den lilla länkarmen som skruvas på förgasaren. Det är väl i den som stålvajern är fäst? Och det är den ja inte får bortHur får man bort den delen? är den gängad? Citera
Per Berglund May 2, 2011 Report May 2, 2011 Köp ny vajer!http://www.mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=F2117+01Eftermarknads del så man kan bara hoppas den passarVajern är bara "påtryckt" på tappen på förgasarreglaget.1 skruv i brandväggen och sedan bara haka av från gaspedalen.Tar 5 minuter av montera av och på med en ny Citera
MaddeMagnus May 3, 2011 Author Report May 3, 2011 Fick till det med ett vajer-reparationskit... Men jag får väl byta till ny på sikt. Citera
Recommended Posts