Tjommeost May 11, 2011 Report Share May 11, 2011 Min Mustang 65.a HT läcker in vatten via luftintaget mellan huven och rutan. Fick ett tips att man kunde sätta nån plexiglasskiva över för täta då det tydligen var extremt mycket jobba att fixa det på annat sätt.Nån som vet var man hittar en sådan skiva eller vad den heter så jag vet vad man ska söka på? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnilsson May 11, 2011 Report Share May 11, 2011 NPD har en sån för $30, tillkommer frakt & tull & moms. Den heter CC900-1A.//Mats Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
killian May 16, 2011 Report Share May 16, 2011 Jag hittade en liten pöl på min matta igår oxå.Det kan inte vara så svårt att tillverka en liknande plexiskiva själv så jag har beställt material så får vi se hur det blir.Blir det bra så är det inte så mycket mer jobb att göra en till......Mvh. Magnus Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnilsson May 17, 2011 Report Share May 17, 2011 Det finns en annan "fuskvariant" som innebär att man limmar upp en plastkrage i varje hål som ersättning för de bortrostade bonnjärnsdito. Det är kragen som gör att vattnet rinner ut i framskärmen (såvida det inte ligger löv eller annat skräp i dräneringshålen) och inte ner på fötterna. Synd att täppa igen hålet, det kan bli rätt immigt inne i bilen om man kör utan ventilation när det regnar.//Mats Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts