Jump to content

Handbroms- 66


Emberglo

Recommended Posts

Hej

Har letat på forumet men inte hittat svaret och handboken ger inget svar

Vid genomföring i torpedvägg kommer vajern ut ut från handkryckan. Vad skall det finnas för fäste där. På en 65a finns det ett fäste att köpa som är fastskruvat i torpedväggen, men hur ser det ut på en 66a. Då torpedväggen är hopsvetsad, inte av mig så misstänker jag att man har glömt bort ett fäste för det finns ett i slutet av höljet och jag förväntar mig att det skall finnas ett direkt vid genomföringen

Någon som vet

/Tommy

Link to comment
Share on other sites

Hejsan.

På min 66:a är det ett svetsat fäste där man ska fästa "cable pulley" (OM2804).

se länk : Mustangs Unlimited - '65-73 Mustang Parts & '65-70 Shelby Performance, Restoration and Accessory Parts Online Virtual Catalog: Page 259

http://www.mustangsunlimited.com/EM_CatalogSite/00259.htm

Kolla på Parking brake components.

Om det är den du menar...

Per

Link to comment
Share on other sites

Hej

Aha, nu har jag hittat den. När man köper kabeln(FRONT PARKING BRAKE CABLE) så följer fästena med och som på 66:an är fastsvetsade i torpedväggen. Till 65:an är det lösa fästen som skruvas i torpedväggen som finns att köpa. Får försöka och tillverka ett fäste enligt bild helt enkelt, jag har ju fästet i början på torpedtunneln att delvis utgå ifrån och sedan skruva fast fästet, torpedväggen väggen är redan lackad och klar

Tackar för hjälpen

Tommy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...