Jump to content

Kromnings firmor


BUSET

Recommended Posts

jag har letat med ljus och lykta i åratal efter firmor som kromar,utan resultat! detta har främst gällt annat än bilar men ändå..

vad KAN vara ett bättre ställe än detta att fråga!? ni som mekar,bygger om och renoverar gamla bilar och behöver kromat delar....var vänder ni er?

jag har genom åren hittat ett fåtal aktörer,men alltid samma visa...ska öppna inom kort,konkurs,hör av dig senare,skiter i o svara....etc!

jag håller på mycket med modellbygge o sånt där nördgrejs vid sidan av bilintresset och hade behövt en bra kontakt!!

gärna i skåne men även firmor med fraktalternativ är såklart av intresse :)

/bosse

Link to comment
Share on other sites

I jobbet jobbar jag mycket med leverantörer inom ytbehandling.

Det är en marknad under ganska stora förändringar

Firmor köps upp av andra eller kursar....Dålig marginal, beläggning, stigande råvarupriser är några av orsakerna.

Känner inte till Skåne men bör finnas en massa tycker jag?

En bra söksite på företag är Industritorget. Fick upp denna söklista

I Eskilstuna (Industristad) där jag bor finns rätt många som pysslar med ytbehandling.

Bröderna Backmans är kända inom bilhobby när det gäller kromning

Kromteknik i Eskilstuna är några jag anlitar en massa när det gäller "blåzink" men de kromar också

Link to comment
Share on other sites

Lämnade iväg mina ventilationsrutor till Kromteknik, skickade iväg dom i Juli 2010 fick tillbaka dom Februari 2011. Tur att jag inte hade bråttom med delarna, kostade 3000kr

Dom prioriterar företagskunder.

Även företag får vänta! 1-2 veckor för vanlig Zink vilket är lite lamt.

Men dom har bra utrustning=bra kvalitet!

Link to comment
Share on other sites

Dom prioriterar företagskunder.

Även företag får vänta! 1-2 veckor för vanlig Zink vilket är lite lamt.

Men dom har bra utrustning=bra kvalitet!

Ja de sa att de skulle va klara under vintern någongång så jag visste att väntetiden skulle bli lång, men det gjorde mig inte så mycket. Kvaliten kan man inte klaga på heller, va några småsaker men det är nog svårt att få helt perfekt.

Tänkte mest som så att det gäller ha god tid på sig om man ska skicka iväg till dom för de har o göra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...