Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Jag köpte för en tid sedan min allra första Mustang. :lol: Det blev en -65 HT. Jag har haft den här bilen som drömbil sedan jag var 10 bast. Så det kändes mycket bra nu när jag äntligen har den. Lite grejer måste fixas såsom urtrampningslager, en svetsloppa på grenröret. Annars är den kanon!

Nu till frågan: När jag gasar på lite uppstår som ett knakande ljud. Det är svårt att säga om det kommer från karossen, växellåda eller bakaxel. :? Är det någon som varit med om något liknande som kan veta vad det är?

Tacksam för svar...

-65 HT 289 4 vxl manuell,,,

• 2 months later...

Min mustang har Gt rören istället för org. Dessa två rören innan ljud dämparna låg liksom och vibrerade mot upphängningen til växellådan. Det frambringade ett bankande och knakande ljud. Löste det genom att läga en brandtålig filt mellan rören och lådan. Nu går det tyst och fint.

• 3 weeks later...

Börja med och smörja upp alla nipplar, kolla sedan gummi bussningarna för stötdämparna, är dom torra så gnäller dom. Jag hade ett knarrande ljud, (i och för sig så kom det från framvagnen) så det var lätt att finna, men det försvann sedan efter lite fett här och där. Jävligt trist om det knakar när man cruisar.

Vi syns i helgen på Barkarby :twisted: