Jump to content

351w


bronco

Recommended Posts

hej alla ny här. har dock ingen mustang men behöver akut hjälp, måste få i fördelaren i min motor som sitter i en ford bronco 82.

någon som vill vara en hjälte och ringa mig och förklara för mig hur jag går tillväga med det? googlat runt men finner inte svar på var fördelaren ska stå i nollat läge. tänkte att det är lättare att få tag i någon som kan motorn här igenom.

panik!

0739-141293

mvh Robert

Link to comment
Share on other sites

Ta väck ventilkåpan på cylinder 1-4 alltså normal passarerarsida. Dra runt motorn (fördel med stiften ur här) och kolla när 1ans insugsventil, när den stänger är du på väg upp mot rätt övre dödpunkt som bekant och det är då du ska ha fördelaren pekandes mot rätt rätt tändkabel i locket.

Sen kan det vara lite trilskigt att hitta rätt kugg på kammen för att få ett så brett justerområde som möjligt, vissa motorer vill gärna vacuumklockan ta i lite överallt så man inte får upp rätt tändförställning sen osv...

Bara å prova. Nåt generellt läge där den "ska" stå tror jag inte finns... Har du satt tändkablarna rätt så hittar du snart ditt läge... Vill inte fördelarn ner ordentligt så dra runt motorn i det läget så slinker snart drivpinnen till oljepumpen in i fördelaränden också.

Kontrollera på ett nytt varv att allt blev rätt...

Hoppas det löser sig...

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...