Jump to content

cd-spelar knatter


hakan-zeb

Recommended Posts

Är det någon som har erfarenhet utav detta Att så fort jag öppnar dörren till bilen så börjar cd-n att knacka som en kulspruta.

har fått in 3 st skivor men den tar inte fler. spelar inte men slutar att knacka efter ca 2 min med meddelande cd-error.Hur får man ut radio/cd-n,så man kan kolla felet

Kan man få ut den framifrån eller måste man riva ut den från baksidan.

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som har erfarenhet utav detta Att så fort jag öppnar dörren till bilen så börjar cd-n att knacka som en kulspruta.

har fått in 3 st skivor men den tar inte fler. spelar inte men slutar att knacka efter ca 2 min med meddelande cd-error.Hur får man ut radio/cd-n,så man kan kolla felet

Kan man få ut den framifrån eller måste man riva ut den från baksidan.

Det om att cd.n knackar när du öppnar dörren, är nytt för mig och vet inte vad det kan vara. Mysko att den inte tar fler än 3 skivor..... du har inte stoppat i dubbla skivor i ett fack? Det är vanligt fel när man har för bråttom. Om den bara knackar och inte spelar, måste det vara fel på laserhuvudet om den skivan går att spela hemma. Kanske dags för rengörningsskiva?

Man tar ut stereon framifrån men får tydligen plocka loss vissa detaljer runt den först.

Link to comment
Share on other sites

Det låter väldigt rimligt det som Robban säger. När du säger att "det finns bara ett fack" så menar du säkert att det finns bara ett hål att mata in skivorna i. Men om du som Robban säger har haft lite för brottom att mata in skivorna så att spelaren har dragit åt sig två skivor i samma slot eftersom du inte får ut skivorna heller. Dock borde inte spelaren vara mottaglig för fler skivor innan den första är på plats.

Stefan

Link to comment
Share on other sites

Tack för ditt svar, men det finns ju bara ett fack,för övrigt får jag inte ut skivorna heller.

Det finns bara ett fack på stereon oavsett om den är utrustad med cd-växlare med plats för 6 st skivor (shaker 500 alt 1000) eller en vanlig enkel cd-spelare. Att du inte får ut skivorna, beror på att det finns sannolikt en skiva för mycket i samma slot. Har du prova att ta ut dem genom att trycka på eject och nån av det aktuella slot-numren dvs knappnumren 1-6?

Link to comment
Share on other sites

Antar att du har en Shaker. Förmodligen det sämsta skit som tillverkats gällande driftsäkerhet. :-( Synd på det annars goda ljudet. Hade samma fel som dig och det var bara att köpa nytt. Så fort jag öppnade dörren så började maskinelendet att ticka och låta som den ville spotta ut alla skivor på en gång...samtidigt.

Link to comment
Share on other sites

Nej det verkar inte som någon kanonkvalitet.Har kontaktat killarna i Lund som rekommenderar en Pioneer i stället,med GPS,usb och andra finnesser.

Verkar intressant förutom priset ...13000;- monterat och klart i och för sig.

Men den ska passa precis i urtaget.Är det någon som gjort detta byte.

Link to comment
Share on other sites

Kan man skaffa monteringsram till alla pioneerspelare. Har kollat på nätet lite,och det jag är mest intresserad utav så är det usb och handsfree till telefonen,verkar vara mycket humanare priser där om man hoppar över gsm.men var ska man få tag på ram till den spelaren man väljer?

Link to comment
Share on other sites

Finns monteringsramar som passar eftermonterade spelare. Sen beror det på om det är enkel eller dubbel DIN. Jag har en enkel-DIN ram liggande någonstans som passar mussen 05 -> 09. Har också en Shaker 500 liggandes (från 2006) om du vill behålla originalet. Hör av dig om något är av intresse. Bifogar monteringstips.

/M

Montering_stereo.pdf

Montering_stereo_2.pdf

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...