KenHT68 July 11, 2011 Report Share July 11, 2011 Någon som vet var backljuskontakten sitter, och hur man kommer åt den. Är den dyr ? Svår att byta ? Bilen är en 68 HT 289:a, C4MVH KenHT68 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
KenHT68 July 12, 2011 Author Report Share July 12, 2011 Ok, tack för alla svar, det finns tydligen ingen backljuskontakt på en automat, eller vet ingen, då är det bara att tuta och köra (tutan funkar i alla fall) MVH KenHT68 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bj0rne July 12, 2011 Report Share July 12, 2011 Hej!På en C4 bör, om jag minns det rätt, backljuskontakten sitta där växelväljaren går in i lådan, det är samma kontakt som startspärren (var så på min 65'a i alla fall).Hoppas det hjälper dig att komma vidare.MVHBjörn Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
KenHT68 July 12, 2011 Author Report Share July 12, 2011 Tack för svaret, skall kolla under bilen om jag hittar den !! Alltid en början på problemet !MVH KenHT68 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC-49 July 12, 2011 Report Share July 12, 2011 Japp sitter på vxl är samma del som startspärren finns i kostar väl runt en 1000:- beg 3-400......Men vad ska du med backljustill det går att köra ändå och inget som bilprovningen bryr sig om Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
KenHT68 July 12, 2011 Author Report Share July 12, 2011 Ok, backljus behöver man ej när man kör crusing, man bara glider framåt !!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bj0rne July 19, 2011 Report Share July 19, 2011 Backljus kan vara bra när man till exempel måste backa tillbaka och fråga alla frånåkta Porschar och Corvetter om dom vill bli frånåkta igen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
rottis October 9, 2011 Report Share October 9, 2011 hahaha! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morst November 3, 2011 Report Share November 3, 2011 Hehe! Tja, så kan det ju alltid användas! Men vadå? Backljus är alltid bra att ha, det sitter ju ändå originalmonterat i bilen och det är väl alltid roligt att det mesta funkar på kärran! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterF November 5, 2011 Report Share November 5, 2011 Sitter troligtvis ihop med safety switchen, som sitter på växelväljaren in i lådan.Vet du om switchen funkar? kan du starta bilen med D i tex?mvh Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ollel January 30, 2012 Report Share January 30, 2012 Hej.Skulle vilja fortsätta i den här tråden. Min startspärr fungerar,men ej backljuset. Kan det vara så att en del funkar men inte den andra???Mvh Olle Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts