Jump to content

Bromskontakt -67


Recommended Posts

Jag har en 67:a med bromsservo, var ska bromskontakten placeras, vid bromspedalen? Jag har letat efter en kontakt på olika firmor i USA som säljer delar men hittar ingen. Någon som vet var man kan köpa en sådan kontakt?

Mike

Link to comment
Share on other sites

Hej igen!

Den sitter längst upp på bromspedalen. Försökte ta en bild, men misslyckades.

Hade bara mobilen. Men om du får tag i en kontakt, så förstår du säkert hur

den ska monteras.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Hej igen!

Den sitter längst upp på bromspedalen. Försökte ta en bild, men misslyckades.

Hade bara mobilen. Men om du får tag i en kontakt, så förstår du säkert hur

den ska monteras.

Mvh.

P-O

Tack ändå, är nog inte det lättaste stället att fota på. Kontakten är beställd kommer nog på tisdag skulle jag tro.

Link to comment
Share on other sites

Tog denna bild i samband med ombyggnad till hydraulkoppling, kontakten syns där på bromspedalen - har tyvärr ingen bild från andra hållet... Bilen är en 67a FB.

post-463-144839158924_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja det skulle uppskattas. Jag antar att jag kommer kanske stöta på problem med monteringen av min kontakt, jag har kommit på att jag har fel bromspedal. Jag har en manuell utan bromsservo, det va därför jag va tvungen att bygga ett fäste till pedalen för att få den att funka med min bromsservo. Får hoppas att det löser sig med bromskontakten bara.

Link to comment
Share on other sites

Gör inte misstaget att montera en plastbussning på bromsstaget från servon. Det skall vara metall mot metall

även om Shop Manual säger annorlunda. Gissa hur jag vet? Bromsljusen funkade inte förrän jag tog bort

bussningen på min 67:a.

Mvh Bosse CMC 342

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...