Jump to content

Bromsproblem


ThomasX

Recommended Posts

Hejsan

Jag har problem med att bromsarna ligger på på vår chrysker grand voyager 2008, med följande symptom.

Vid kontroll idag noterade jag att bromsarna låg på på alla fyra hjulen, samtliga skivor var heta efter en kort tur med minimalt bromsande. Vid normal körning märks det inte, så det är inte så att de ligger på och bromsar märkbart. Vid något tillfälle när jag hörde lite "pip-ljud" från en broms bromsade jag lite försiktigt för att få det att sluta och noterade då att ibland när jag släppte bromspedalen fortsatte bromsarna att verka någon sekund till.

Jag har haft loss klossarna och sett till att de rör sig fritt i oken, så det är sannolikt inte kärvande klossar, vilket också antyds av att alla fyra ligger på.

Bilen är en chrysler grand voyager 2008.

Någon som har några tips om vad som kan vara orsaken?

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jag bytte fram på denna för inte så länge sedan, då tryckte jag tillbaka kolvarna med en tving och det gick utan problem, problemet har funnits sen innan bytet.

Har nu även haft loss och kollat klossar och ok fram igen, inga problem där vad jag kan se.

Noterade dock att bromspedalen sjunker sakta och med konstant fart ända ner till golvet om man applicerar ett jämnt tryck på den. Så det är väl högst sannolikt ett internläckage någonstans i skiten, kan det hänga ihop med att bromsarna ligger på? Känns lite motsägelsefullt.

Några ideer om vad som kan vara orsaken till internläckage på en såpass ny bil, har rullat ca 6000 mil?

Link to comment
Share on other sites

Kollade även slangarna fram, inga tecken på svullnad. De var betydligt mer flexibla än jag väntat mig och jag provade att trycka ihop dem försiktigt på flera ställen och det var inga problem alls.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...