macattac Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 Hej,Hur går jag tillväga för att byta olja i bakaxeln? Verkar inte vara alldeles svårt men hittar ingen siphon pump/hävert pump för ändamålet.Tips mottages gladeligen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 Ända tips jag kan ge, köp inte sån där handpump i mässing tror jag köpte min på Mekonomen rena rama skiten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 Råka även jag köpa den i mässing....Oduglig för olja!!!Däremot duger Biltemas oljesug.Så billig att den bara behöver funka 1 oljebyte.Med denna blir det enkelt att trycka in ny olja ocksåhttp://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Olja-och-Fett/Oljesug/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norwall Posted August 13, 2011 Report Share Posted August 13, 2011 Annars plockar man bara ner hela locket så får du ut precis allt... Lossa litegrann bara så slipper du bada i den, luktar inget vidare.Sen kan det vara bra med en sån där flaska att trycka in ny olja med!Lycka till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
macattac Posted August 14, 2011 Author Report Share Posted August 14, 2011 vadå för flaska? typ sportdrycksflaska? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted August 14, 2011 Report Share Posted August 14, 2011 Kolla Per´s länk går att fylla på med också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts