Jump to content

Ny Mustang Fantast!


EmilV8

Recommended Posts

Tjena, för typ 1 månad sedan köpte jag mig en Mustang 94 GT som jag är hel nöjd med.

Har dock lite frågor till mer vana personer...

Har ingen Instruktionsbok till den, var kan jag fixa en ny sådan?

Olje rekomendation? har köpt hem K&N HP3001 olje filter och tänkte serva den nästa helg,vill gärna veta vad oljan ska heta i Gulfs sortiment.(far säljer deras oljor,som ja köper för inköps pris).

Ibland när man kört rätt hårt och sedan stängt av den några minuter å startat igen blir tomgången låg och bilen klen.(nya lambda givare samt masse mätare)

Hör ett litet gnirkande när jag svänger ibland tror det kommer från höger fram, tror det är fjädersätet..Tros?

Skulle vilja ha tag på El spaken till förarsätet,3/4 lägen funkar bara för tillfället.

Tack på förhand /Emil Persson.

Link to comment
Share on other sites

tjena mannen!

grattis till en kalasbil och välkommen i gemenskapen :)

ang instruktionsbok kan jag tipsa om HAYNES verkstadsbok till denna mustang där det finns massa gott! orginalboken till bilen kan säkert någon medlem hjälpa dig med,invänta övriga svar mao!

mvh bosse

Link to comment
Share on other sites

Både original och repro instruktionsbok finns på eBay.com . Jag handlade till -94:a som min annonserades som, visade sej vara en -95:a när den reggades. Spelar ju iofs ingen roll, de är ju lika. Jag köpte först en repro men sedan hittade jag ett originalset med alla instruktionsböcker som fanns till bilen när den var ny så jag köpte det också.

Repro: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1994-FORD-MUSTANG-Owners-Manual-User-Guide-/270589130905?pt=Motors_Manuals_Literature&hash=item3f005e7899 - samma som jag köpte av, bra säljare.

Komplett originalkit: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1994-FORD-MUSTANG-OWNERS-MANUAL-SERVICE-GUIDE-BOOK-94-/360368551635?pt=Motors_Manuals_Literature&hash=item53e7a3b6d3 - också samma som jag handlade av, mycket bra säljare det med.

Micke

Link to comment
Share on other sites

byte olja och filter idag, blev ett K&N HP3001 filter samt 5 - 30 hel syntet gulf formula FE som skulle leva upp till fords spec.

Dock så såg jag att Svängdämparn troligen är på sista resan, va gummi som stack ut ca 10 mm på baksidan, så då är frågan: kör stop eller byta vid tillfälle?

när ja sedan ska köpa ny, va ska jag satsa på? vill gärna plocka på lite ''värre'' grejor på mussen alteftersom jag byter ut delar.

Link to comment
Share on other sites

Sådär,ny ryckutjämnare Ford Racing beställd, passade på med 9mm röda Ford Racing Tändkablar samt MSD rotor + lock sats på samma gång, se hur lång tid det tar innan ja fått hem allt. 2 - 4 dagar stod det, (DHL).

Link to comment
Share on other sites

Sitter och funderar på vad nästa effekt grej blir..har Extractor grenrör,någon sorts Beniossi avgas sys med race cattar samt magna flow dämpare, cold air intake. sedan för väghållning har jag Tokic coilovers,camber plates, race kräng stag, mm.

men som sagt är inne på att öka effekten, kamaxel bra ide?

Link to comment
Share on other sites

Insug, toppar... har du x-pipe, eller H-pipe. X säger dom ger lite mer.

Kammar är säkert skoj, jag har dock ingen erfarenhet utav det på dessa motorer.

Men min 05a blev då väldigt mysig med kammar iaf :)

Edit: Bromsar, skivor kan ju va mysigt o ha lite uppgraderat på oxå.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Insug, toppar... har du x-pipe, eller H-pipe. X säger dom ger lite mer.

Kammar är säkert skoj, jag har dock ingen erfarenhet utav det på dessa motorer.

Men min 05a blev då väldigt mysig med kammar iaf :)

Edit: Bromsar, skivor kan ju va mysigt o ha lite uppgraderat på oxå.

X flow avgas.

Link to comment
Share on other sites

Bytt svängdämparen nu samt Fördelarlock å tändkablar. Känner ju inte igen bilen i gången, går så jädrans fint å jämt nu, tror nästan den blev lite varv villigare med, drömmer jag eller kan det ligga nå i det?

post-6324-144839160402_thumb.jpg

Före Efter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...