Jump to content

Borgeson styrsnäcka med servo


kjorran

Recommended Posts

Hej

Någon som vet om denna fungerar bra, Enligt återförsäljare ska denna förbättra känslan i styrningen, förutom mindre risk för läckage i o med konrollventilen ej används. Har inga problem med läckage, utan det är en bättre styrning jag är ute efter.

runt 1000 dollar känns inte så dyrt om det fungerar.

mvh/kjorran

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jag har kört med en sådan denna sommarn. Kan varmt rekomendera den. Jag använde orginalpumpen.

Lägger en länk till vad jag skkrivit tidigare

http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/13496-Borgeson-servostyrning-på-en-69

För mig passade inte slangarna så bra pga mina Headers. Därför har jag nu gjort om detta så att jag har rörinstallation istället. Slangar från pumpen upp till stötdämpartornet där rören börjar.

Link to comment
Share on other sites

Jag har kört med en sådan denna sommarn. Kan varmt rekomendera den. Jag använde orginalpumpen.

Lägger en länk till vad jag skkrivit tidigare

http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/13496-Borgeson-servostyrning-på-en-69

För mig passade inte slangarna så bra pga mina Headers. Därför har jag nu gjort om detta så att jag har rörinstallation istället. Slangar från pumpen upp till stötdämpartornet där rören börjar.

Det sägs att originalpumpen egentligen har för lite flöde vid låga varv (typ tomgång till 1000 RPM) för att fungera riktig bra med Borgeson boxen. Är det något du upplever?

Link to comment
Share on other sites

Det sägs att originalpumpen egentligen har för lite flöde vid låga varv (typ tomgång till 1000 RPM) för att fungera riktig bra med Borgeson boxen. Är det något du upplever?

Jag använder originalpump och servon funkar bra i låg hastighet.

Link to comment
Share on other sites

Tack för era svar. Det låter som det fungerar bra. Har en fråga till. Är det nån av er som kör med stora hjul typ 17" ?

Iom att man får bort glapp borde den bli lite mindre orolig på vägen även om den är rätt så spårkänslig ?

mvh/kjorran

Link to comment
Share on other sites

Bytte till Global Strut Rods samtidigt som styrväxelbytet för att kunna få lite bättre Caster vinkel. Std är nominellt tror jag, men nu har jag positiva vinklar!

Blev orolig när jag läste att orginal stagen kan gå av med styvare gummin, Neopren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...