kärsta August 22, 2011 Report August 22, 2011 Hej Mustangägare.Har haft tändningsproblem i sommar bla.spikning vid tung belastning,har bytt till en ny orginal fördelareHar kollat graderna på tändningen (nya fördelaren)Tomgång utan vacum 8 graderRusning utan vacum 32 graderTomgång med vacum 8 graderRusning med vacum 52 grader är detta okey? OBS standard fördelare med petronix 1Går det att justera vacumdosan med insex nyckel och i så fall hur många varv mot eller med sols?Hittar inga uppgifter om detta i någon instruktionsbok på svenska.Hälsningar Kärsta Luleå Citera
JanneJ August 22, 2011 Report August 22, 2011 Hej Mustangägare.Har haft tändningsproblem i sommar bla.spikning vid tung belastning,har bytt till en ny orginal fördelareHar kollat graderna på tändningen (nya fördelaren)Tomgång utan vacum 8 graderRusning utan vacum 32 graderTomgång med vacum 8 graderRusning med vacum 52 grader är detta okey? OBS standard fördelare med petronix 1Går det att justera vacumdosan med insex nyckel och i så fall hur många varv mot eller med sols?Hittar inga uppgifter om detta i någon instruktionsbok på svenska.Hälsningar Kärsta LuleåAtt stå och rusa motorn med vacuum anslutet ger helt galna värden. Motorn har ingen belastning och vacuum är högt vilket gör att tändningen drar iväg. Så fort du börjar köra hamnar vacuumet på mycket låga värden ( fullgas = 0 ), endast vid motorbroms och mycket små gaspådrag blir vacuumet högre vid körning. Vacuumklockan är till för att ställa tändningen tidigare vid små gaspådrag då man har en mager bränsle-luftblandning som tar längre tid att antända. Bättre bränsleekonomi och körbarhet vid fiskörning är huvudskälen till vacuumförställning. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.