Jump to content

Ersätta Mach 460?


Stefan_A

Recommended Posts

Någon här som bytt ut er Mach 460 mot något annat? Finns det adapters så att man kan använda högtalarna till andra fabrikat på huvudenhet? Funderar på att sätta i en Kenwood DDX7025 (DIN-2 med pekskärm, radio etc) tillsammans med KNA-DV3200 (GPS) och KNA-TM320 (TMC-enhet). Hittade ingen info på nätet vid en snabb sökning på Google gällande Mustang och Kenwood. Har annars fått för mig att Kenwood är ganska stora i USA.

///Stefan

Link to comment
Share on other sites

Hej Stefan.

En HBG'are, vad kul.

Har samma problem, mach 460 som inte fungerar.

Det måste finnas någon typ av konverteringsset ,så man slipper originalradion som inte går att få in stationer med jämn slutsiffra typ 107,6. den hoppar från 107,5 till 107,7 osv

Cd spelaren bara spottar ut skivan, kanske efter 7-8 gången tar den emot o spelar skivan.

Hoppas att det finns någon vänlig person som kan tala om hur man ska göra, för att ersätta original radion, så att man kan utnyttja befintliga högtalare o slutsteg.

Vänliga hälsningar Tompa Helsingborg

Link to comment
Share on other sites

Hittade det här företaget på nätet http://www.mustangaudiosystems.com/MustangAudio_page2.htm som påstår sig ha adaptrar till Mach 460 och Mach 1000. Bland annat har de en "Head unit interface adapter" för årsmodellerna 1994-2000 för $62,50. Med den skall du kunna byta ut din Mach mot en ny huvudenhet, men behålla resten av systemet.

De har även en "Universal Amplifier adapter" för årsmodellerna 2001-2003 för $46,50.

Link to comment
Share on other sites

beställde till en -95 det jag beställde hette FDK10B "Factory wiring harness" för 88-97 select ford.lincoln merc.prem.sound cnnctr.

tog bilder på dom då jag packa upp dom.. ska bara hitta dom så kan jag sätta upp dom här.

i kittet så fanns det kopplingsdosa för ljud -> 460 , ström -> radio, och ngn grön koplingsdosa som jag inte använde (kan va till "Premium sound system". ingen aning vad det e för system)

Link to comment
Share on other sites

jag kollade lite runt nu igen på sounddomain och http://www.sounddomain.com/sku/SCOFDK10 det där ser ut o va den rätta (iaf. om man kollar på årsmodellerna och hur kontakterna såg ut på min.) kommer inte ihåg nu vilken års modell du hade men om det inte e nyare än 2000 så skulle jag tippa på att det e den där..

tog mig o kompisen 3 dar o fixa till kopplingarna innan jag köpte därifrån, o då satt vi med tongenerator etc. etc. för att det skulle bli rätt kopplat.

Link to comment
Share on other sites

Förresten någon som monterat ur en DIN-2 Mach 460? I Haynes står det bara att den sitter med två skruvar, till skillnad från de äldre som man lossar med byglarna. Min fråga är hur man kommer åt dessa skruvar.

Link to comment
Share on other sites

DIN-2? om du menar förstärkaren under/bakom där radion går in så, ja. mycket pill o förkorta kablar så man svär ett tag men det går. folk brukar säga att våld o vaselin löser allt men i det här fallet va det tålamod o sen lite till tålamod :)

Link to comment
Share on other sites

Nej, på de senare (2001 i mitt fall) sitter cd-växlare och radio i samma enhet. Storleken är dock DIN-2 istället, dvs lika stor som två vanliga huvudenheter. Läser man i Haynes verkstadshandbok så står där bara att dessa sitter med två skruvar. Frågan är var man skall börja leta efter dessa, dvs vilka paneler man måste börja försöka få loss :?

Link to comment
Share on other sites

ahaa :shock: well.. det kan bli knepigt o hjälpa då när man inte rört en eller sett hur den är. finns det ngn typ list runt anläggningen som man kanske kan plocka bort? om inte så skulle jag väl försöka kolla "bak vägen" o se om man känner ngra skruvar på rätt plats som man kan skruva loss. borde va hyffsat lätt o komma åt dom, för dom måste ju tibax sen igen :)

Link to comment
Share on other sites

om det inte finns ngra små hål på fronten dit du kan sticka in en rak metall pinne (vissa tillverkare har sånna) för att få upp låsningen av enheten så får du nog gå in från sidan (vid pedalerna) på förar/passagerar sidan. jag har beställt 8 böcker från amazon (kanske får dom om 10 dar eller så) och då kanske finns det bilder där.. har mitchell reparations cdn också kan leta i dom, måste bara hitta dom igen ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...