Lemmy August 27, 2011 Report Share August 27, 2011 Hej!Jag försöker få loss remskivan på styrservopumpen Mustang -69, 351 Cleveland.Verkar vara en orginal.Muttern sitter som berget, frågan är om det är vä. gänga eller hö. gänga.Ngn som kan ge mig mer info hur man får loss den?Medskickar bild o tacksam för svar.Mvh Lemmy Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
John August 27, 2011 Report Share August 27, 2011 Remskivan är pressad/krympt på !En specialavdragare är lösningen ! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy August 27, 2011 Author Report Share August 27, 2011 Ok så remskivan är då konisk, men muttern som sitter på axel´n får jag inte loss. Är den vä- eller hö. gängad?Bakom insexnyckeln (på bild) finns gängat, kanske för avdragare? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
John August 27, 2011 Report Share August 27, 2011 Finns ingen mutter !!!!Remskivan sitter bara direkt pressad på axeln !Gängan du ser bakom insexnyckeln är för verktyget som du pressar tillbaka/på remskivan med ! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy August 28, 2011 Author Report Share August 28, 2011 Aha då förstår jag.Tackar för hjälpen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts