Gtttggg September 11, 2011 Report September 11, 2011 Är det nån som kan rekommendera bra och pålitlig webbsida i USA där man kan köpa reservdelar/tillbehör till GT -98? Citera
bjope45 September 11, 2011 Report September 11, 2011 www.latemodelrestoration.comHar jag handlat av flera gånger och ställt många frågor via mail.Funkat kanon för mig.BjörnSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Hillstream September 11, 2011 Report September 11, 2011 Cjponyparts.com har jag handlat hos ett flertal tillfällen. Bra service snabba frakter. Pålitliga. Citera
bjope45 September 11, 2011 Report September 11, 2011 Ja CJ är mycket bra.www.americanmuscle.comFunkar oxå.. BjörnSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Gtttggg September 12, 2011 Author Report September 12, 2011 www.latemodelrestoration.comHar jag handlat av flera gånger och ställt många frågor via mail.Funkat kanon för mig.BjörnSent from my iPhone using TapatalkTusen tack för tipset. Jag sökte på insugsrör och upptäckte att det är billigare än Mustang unlimited. De tar $519,95 och LRS tar $239,99. LRS har dessutom samtliga packningar och termostat som ingår. Citera
bjope45 September 12, 2011 Report September 12, 2011 Hmm... brukar skilja en del mellan shopparna men att MU skulle ta mer än dubbelt, verkar skumt!Skicka ett email o fråga så att du är säker på att det är samma pryl på båda ställena.Good luck!/BjörnSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Gtttggg September 12, 2011 Author Report September 12, 2011 Hmm... brukar skilja en del mellan shopparna men att MU skulle ta mer än dubbelt, verkar skumt!Skicka ett email o fråga så att du är säker på att det är samma pryl på båda ställena.Good luck!/BjörnSent from my iPhone using TapatalkJag har gjort det och väntar på svar från dem. Citera
Gtttggg September 12, 2011 Author Report September 12, 2011 Hmm... brukar skilja en del mellan shopparna men att MU skulle ta mer än dubbelt, verkar skumt!Skicka ett email o fråga så att du är säker på att det är samma pryl på båda ställena.Good luck!/BjörnSent from my iPhone using TapatalkHar fått svar från dem och det är detta: they have theirs listed as a Genuine ford part ours is an direct replacement pieceJag tolkar det som att LRS säljer den delen som ersätter *kylkanalen* enbart och inte hela insuget om det stämmer. http://www.latemodelrestoration.com/item/LRS-9424A/1996-98-Mustang-Gt-Intake-Manifold-Kit Citera
macattac September 13, 2011 Report September 13, 2011 AM skickar ju inte internationellt..då måste man ha en forwarder...krångligt. Citera
Gtttggg September 13, 2011 Author Report September 13, 2011 AM skickar ju inte internationellt..då måste man ha en forwarder...krångligt.Vilka är AM? Citera
bjope45 September 13, 2011 Report September 13, 2011 AM=American MuscleKan stämma att de inte skeppar "overseas" men skicka en fråga så löser det sig säkert. Min erfarenhet är att web-shopparna som nämnts här ovan är MYCKET serviceminded./BjörnSent from my iPhone using Tapatalk Citera
hotrod1 September 18, 2011 Report September 18, 2011 hejdet billigare alternativet är troligen helt plast(eller kinatillverkade)men dom är heltOK har tagit hem och fått monterade mycke bra passform o komplettaskall du köpa något så köp det där det främre kanalen är aluminium+termostathusthör gärna av dig om de strula för dig kan jag kanske hjälpa dig Citera
Gtttggg September 18, 2011 Author Report September 18, 2011 hejdet billigare alternativet är troligen helt plast(eller kinatillverkade)men dom är heltOK har tagit hem och fått monterade mycke bra passform o komplettaskall du köpa något så köp det där det främre kanalen är aluminium+termostathusthör gärna av dig om de strula för dig kan jag kanske hjälpa digHej. Både LRS och Mustang unlimited säljer kompletta insug där främre kanalen är av aluminium samt termostathuset. Enda skillanden är priset och unlimited säljer original medans LRS säljer eftermarknadsinsug.http://www.mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=F4008+01 Citera
sn95cobra September 19, 2011 Report September 19, 2011 Summitracing är utan tvekan bäst! Skit smidiga frakter och god kundservice. Jlt performance har en hel del smaskiga insug Citera
Gtttggg September 19, 2011 Author Report September 19, 2011 Summitracing är utan tvekan bäst! Skit smidiga frakter och god kundservice. Jlt performance har en hel del smaskiga insug Tack för tipset. Citera
BennyAn84 October 15, 2011 Report October 15, 2011 Någon som har handlat från LatemodelRestoration nyligen? Står på deras sida att de inte skickar delar internationellt längre, utan man får ordna frakt själv vilket verkar krångligt.Behöver ett nytt insug till min 96:a GT, det gamla har börjat fukta lite... Tänkte även eventuellt byta till BBK:s 78mm spjällhus när man ändå håller på... Skall också byta bussningar i länk-armarna bak tyckte bilprovningen, någon som har erfarenhet av polyurethan-bussningar?Vad brukar "kostnaden per dollar" bli när man beställer från USA, antar att det tillkommer en del straffavgifter som tull och moms?/Benny Citera
sn95cobra October 15, 2011 Report October 15, 2011 Räkna med typ 10kr! Gå in på www.summitracing.com leta rätt på dina delar du vill ha sen får du färdigt uträknade kostnader för hela kalaset. sjukt smidigt Citera
BennyAn84 October 15, 2011 Report October 15, 2011 Tack för svaret, det var snabbt!Vilken typ av frakt brukar du använda? Räknar man med 10kr på deras estimerade pris eller är det aktuell dollarkurs att räkna med då?/Benny Citera
sn95cobra October 15, 2011 Report October 15, 2011 Brukar räkna 10kr så är man safe! Det som tillkommer på priset är ju 25 procent moms och lite tullavgifter, så räknar du 10kr så är det lugnt . Brukar ta någon av dom billigaste. typ 7-10 dagar eller något. Finns delarna inte i lager så står det när dom tror det skickas, summit har nog världens bästa kundservice så om det strular lite med att det blir ännu längre väntetid så kommer ändå delarna fram säkert. Och undrar du något är det bara å skicka till dom så svarar dom snabbt. Citera
Badmanners October 16, 2011 Report October 16, 2011 Är det nån som kan rekommendera bra och pålitlig webbsida i USA där man kan köpa reservdelar/tillbehör till GT -98?Om du inte vill ta hem delarna själv så gör jag det till dig utan att lägga på 200%. Mitt företag handlar med de största grossisterna i USA och på det viset kan vi hålla bra priser. Citera
Recommended Posts