Jump to content

Handla inte av Sweden Auto Lights


Jonas Larsson

Recommended Posts

Beställde ett par baklampor till min Shelby-07 men dom var rätt försenade så jag avbeställde dom. Jag hade betalt dom så jag ville givetvis ha tillbaka pengarna men tror du att dom betalar tillbaka dom? NEJ............Dom har lvat sen i maj månad att betala tillbaka men inget händer så nu får jag driva in dom via inkasso.......HANDLA ALDRIG AV SWEDEN AUTO LIGHTS

Link to comment
Share on other sites

Beställde också av dom vid ett tillfälle (ca. 1 år sedan), allt fanns hemma enligt hemsidan och lev. lovades omgående, dessutom så ringde jag för att verkligen kolla att prylarna fanns hemma och det var inga problem för det fanns på hyllan... sen kom det mail sent fredag kväll om att det inte fanns i lager, då mailade jag på måndagen och skrev att finns inte sakerna på posten på fredag så avbokar jag allt. Fredag kom och ingen lev. så då mailade jag och avbokade allt och krävde omgående återbetalning av förskottsbetalningen som jag gjort (dum som jag var). Skrev att jag ville ha allt återbetalt inom 5 arbetsdagar annars går jag vidare med ärendet. 6 dagar senare så fanns pengarna på kontot.

Jag hade hört och läst en del på olika forum om SAL men ville ge dom en chans. Blir ingen andra chans. Kör hårda linjen med SAL och liknande döskallar. Googla gärna namnet, telefonnumret o.s.v för att finna ut. Finns en sajt som heter www.rejta.se som kan ge en fingervisning. Täcker inte alla företag, men jag har använt dom vid ett par tillfällen då jag letat bil bl.a. (inte mustang, men vinterbil...) Men man måste alltid känna av själv vad som känns rätt.

Min Sweden Auto Lights beställning var inga stora pengar, men det spelar ingen roll. Det är en principsak. Lovar man en sak så håller man den...

En kollega till mig hade också stora problem med dem. Gör en polisanmälan du med så ska du se att något händer.

http://metrobloggen.se/peterhansson/corvette4/#respond

Jag kan förmedla kontaktuppgifter om du behöver lite tips om hur han gick tillväga.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...