samus September 25, 2011 Report Share September 25, 2011 Vad är det för skillnad på ett Boss block och ett vanligt 2 bultat 302 block? Förutom overfallen??Mvh Micke Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund September 25, 2011 Report Share September 25, 2011 Menar du ett original BOSS block från 1969-70?Såg du sökte på köpes och säger bara glöm det!!Samlarobjekt och ytterst svårt hitta bara ett block.Skillnader är 4-bult, skruvade frostplugg, lite mer kött i blocket, stålvev.Menar du det nya BOSS blocket som Ford nu tillverkar som nytt så är det fler skillnader.http://www.summitracing.com/expertadvice/storydetail/newproducts/Closer-Look-Ford-Racings-Boss-302-Block/Billigare med nytt garanteratFinns ju även Dart block som är bättre Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
samus September 25, 2011 Author Report Share September 25, 2011 HejsanKunde tro det var lite svåra att få tag i.Så jag får nog bygga på ett vanligt 302 block då.Ska satsa på ett 347 stroker kit. Vill bara att det ska hålla för att varvas med.Mvh Micke Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund September 25, 2011 Report Share September 25, 2011 Vad menar du varvas?En stroker varvar man helst inte som en vanlig 302Ska du inte tävla så duger ett vanligt block med stödgördel annars måste du nog satsa på ett nytt block.Vanliga 302 block är ganska sköra och tävla med dom med strokad vev är ganska riskabeltDe spricker gärna mitt itu från kamaxel till vevaxel.Ska du bara ha för gata duger ett vanligt block och helst nyare modell med rullkam så får du det på köpet.En stroker ska andas så det bör vara rullkam Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
samus September 25, 2011 Author Report Share September 25, 2011 okey vad menar du med nyare modell? en 5,0l från 86 och framåt ?Vill bara ha en trevlig maskin på 350 hk på gatan.Har ni något roligt recept på en sådan är jag tacksam för det.Mvh Mickewww.garaget.org/samus Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund September 25, 2011 Report Share September 25, 2011 Japp ett 5.0 roller block!Äldre 302 block går bra med rullkam det också men man får borra lite och köpa en "Spider plate" för att det ska funkaAnnars 350Hk är inget match på en vanlig 302 att nå och stroka lite onödigt om man har begränsad budget.Recept typ dettahttp://www.fordcobraengines.com/shopDetails.asp?CatId=12&SubCatId=18&ProductId=59 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
347busmaskin September 26, 2011 Report Share September 26, 2011 Annars har du http://www.summitracing.com/parts/EDL-2091/ för dryga 1800 dollar. Sitter dom grejerna på min strokade 302:a som dock inte är bromsad men den rör på sig... antagligen... har inte riktigt hittat något fäste ännu Jag kör med 5,7 liters veven i 2-bultat utan stödkrage och varvar bortom 6000 rpm på gatan. Ännu så länge... Men för 350 hästar skulle jag aldrig i livet lägga pengar på 4-bultat, då skulle jag nog lägga dom pengarna på att preppa lådan i stället... Men är det något jag ångrar från mitt motorbygge så är det nog rullkam, där håller jag helt med Per och dom blocken måste vara ganska lätta att hitta på diverse skrotar o dyl. Edelbrock tror jag har ett liknande kit som ovan fast med rullkam...? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
freddan302 October 21, 2011 Report Share October 21, 2011 Jag har kört hela sommaren med min turbomaskin... Orginal block men orginal kolvar, stakar, vev. Har inte ens bytt lager.Uppskattningsvis 600hk i motorn... varvstopp på 6500rpmSå bygg du på ett orginalblock, sätt även dit lite lustgas Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.