Jump to content

AOD i en gammal musse


Patrik Mustang67
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Tack för två bra svar. En del jobb men det verkar det värt. Håller på att fixa lite bättre väghållning som ett första steg. Har precis fått dit ena nya hårdare bladfjädern med kraftigare bakre hänken. Kunde i samma veva borra hål för fästet till den nya bakre krängingshämmaren. Skall också sätta dit en kraftigare fram . Hoppas kunna provköra innan vintern. Sedan väntar ett skivbromskit med servo även om dom nuvarande mekaniska trummorna funkar hyfsat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jag och min kompis håller på att installera en AOD-låda i en 65 cab.

Vi är inte riktig klara med installation men kommer förhoppningsvis bli det till sommaren,

här är vad vi gjort än så länge.

1. Vi har valt att ta bort den gamla balken och ersatt den med nya fästen, lite pyssel.

2. Ett nytt växelarrangemang och kickdownstag måste göras, det håller vi på med.

3. Dom långa headerserna som kan köpas till Mustang passar inte, AOD lådan är bredare än

C4:an så man måste bända och knacka till dom, eller välja andra grenrör.

4. AOD lådan passar utan problem på en 289, lite större startkrans och därmed bredare låda.

5. Kardan-joken från en C4 passar perfekt och AOD-lådan har samma längd som C4 så kardan

behöver du inte röra.

Här kan du följa min blogg

http://tony-solberg.blogspot.com/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...