Jump to content

Fråga om att frakta delar från firma/privatperson i USA


Klingan75

Recommended Posts

Många välkända firmor har utmärkta rutiner för att ordna transport av delar till Sverige. Men ibland behöver man saker som inte finns hos företag som är intresserade av att välja en billig speditör eller så stöter man på företag som inte ens vill skicka till Sverige överhuvudtaget. T.ex. om man behöver bromsskivor till en Thunderbird -66 som dessutom väger 18 lbs styck. Jag har lite tur och har en släkting i USA som jag tänkte beställa sakerna till och sedan får han skicka dem vidare med US Postal Service. Det kostar $110 i två paket och bromsskivorna kostar $120. Väljer jag transport via Bongous punkt com kostar det ca $230. Kollade snabbt på samlastning i container och det var också dyrare än USPS.

Min fråga är: Finns det ett billigare sätt än detta att få hem tunga delar från USA:confused: Jag har inte bråttom och kan vänta en månad på en container.

Link to comment
Share on other sites

Priset på bromsskivorna $120 tycker jag är helt OK men jag bara tänkte kolla om någon vet hur mycket det går att pressa priset på frakten om man inte har bråttom.

Låter som om det vore onödigt att ens ta från USA

Har du kollat från tex Hansen Racing, Norrlands Custom eller Sven Ullman

Slitdelar över lag är sällan det är ide ta hem själv med risk det blir fel

Link to comment
Share on other sites

Låter som om det vore onödigt att ens ta från USA

Har du kollat från tex Hansen Racing, Norrlands Custom eller Sven Ullman

Slitdelar över lag är sällan det är ide ta hem själv med risk det blir fel

Kollade med US Car parts och det skulle kosta 3400 för två bromsskivor så då la jag ner att ringa runt till övriga företag i Sverige. Precis som du säger är det slitdelar och då ska det inte behöva vara hur dyrt som helst men skivorna är ju tunga vilket ställer till det. Jag ska ringa runt lite mer men del i en container skall kollas upp. Jag är inte så orolig för att få fel delar då jag helt enkelt får se till att kvalitetssäkra det med min släkting i USA - artikelnummer osv... Det är $120 för två skivor skall förtydligas.

Link to comment
Share on other sites

Kollade med US Car parts och det skulle kosta 3400 för två bromsskivor så då la jag ner att ringa runt till övriga företag i Sverige. Precis som du säger är det slitdelar och då ska det inte behöva vara hur dyrt som helst men skivorna är ju tunga vilket ställer till det. Jag ska ringa runt lite mer men del i en container skall kollas upp. Jag är inte så orolig för att få fel delar då jag helt enkelt får se till att kvalitetssäkra det med min släkting i USA - artikelnummer osv... Det är $120 för två skivor skall förtydligas.

Ska du åka racing så ta hem 4 st direkt, det är inte svårt att överhetta ett par skivor så de aldrig mer blir sig lika..

Link to comment
Share on other sites

Kollade USPS hemsida och det verkar ju vara en gräns på 20 lbs för en låda. Bromsskivorna väger 18 lbs styck så det blir en skiva i varje paket. Priset per paket är $56. Skivorna kostar $62 styck. Enda sättet att tjäna på att köpa fler skivor än två är om jag hittar ett fraktsätt som inte påverkas av vikt. Tänkte börja med två skivor så jag vet att jag får ihop skrotet först...

Edit: Verkar ha fel om gränserna - ska tänka mer och kolla ordentligt innan jag postar...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...