Mikael Vestberg October 26, 2011 Report October 26, 2011 har en fråga har en vässad 390 fe 72a på ca 425 hk på g frågan lyder så här är den för klumpig att ha I en 67 cab samt om den är att rekommendera eller ska man välja 289 302 351c 351w Citera
Per Berglund October 26, 2011 Report October 26, 2011 Känsligt ämne du kommer få många svar och många med känslomässiga engagemang.I min egen Ford värd ska det vara praktiskt och enkelt. Det betyder att man ska jobba med de vanligaste Ford motorerna390 Fe och 351C går fett bort för mig p.g.a ineffektiva, dyra och tunga lösningar.Det är bara 302,5.0 eller 351W som gäller!Vill du ha effekt så är det strokade maskiner av samma serie. 347cui eller 428WcuiSen är det ju din plånboks tjocklek som avgör resten!K.I.S.S som jänkarna säger Keep It Simple Stupid Citera
Mikael Vestberg December 11, 2011 Author Report December 11, 2011 nu har jag fått nys på en 351w 1985 setat i en picks är blocket värt att jobba med o lägga in i en 67a eller ska man leta reda på en äldre Citera
coke89 December 11, 2011 Report December 11, 2011 Per, om man ska följa det rådet så bör man ju hålla sig borta från Ford helt och hållet och köra Cheva istället, tänk så mkt billiga delar det finns till SBC;)Mikael, FE serien är en utmärkt motorfamilj, med mycket delar, visst lite dyrare än windsor men ack så mkt ballare att se i en musse!FE serien börjar även få uppsving hos amerikanska motorbyggarfirmor och kommer enligt min mening att bli billigare att köpa delar till inom en snar framtid Citera
1096 December 12, 2011 Report December 12, 2011 nu har jag fått nys på en 351w 1985 setat i en picks är blocket värt att jobba med o lägga in i en 67a eller ska man leta reda på en äldreDet borde funka fint..... Så här kan det se ut, en 351W från 85-86 som suttit i en pickup som dessutom vart manuell... Toploadern passade rakt i kåpan förutom en svarvad ring då centrumhålet var något större. Just den här har fått sig ett top-end kit från Edelbrock och ska enligt dem ligga runt en 400hk.Så visst är blocken användbara.... Citera
pools December 12, 2011 Report December 12, 2011 Per, om man ska följa det rådet så bör man ju hålla sig borta från Ford helt och hållet och köra Cheva istället, tänk så mkt billiga delar det finns till SBC;)Jaha? Men nu är vi ju Fordfolk eller hur? Och då pratar vi inte Chitrolett, eller?Mvh.P-O Citera
Mikael Vestberg December 12, 2011 Author Report December 12, 2011 låter bra ju men motorn jag hade fått nys på blev för dyr tar hem en från usa senare Citera
mhdin December 13, 2011 Report December 13, 2011 låter bra ju men motorn jag hade fått nys på blev för dyr tar hem en från usa senareDom finns för överkomlig peng även här hemma, om du inte ska köpa nytt förstås. Citera
Mikael Vestberg December 13, 2011 Author Report December 13, 2011 hitta en för 3000 renoverings objekt men för vänta lite måste få karossen klar först lite kvar o laga på den Citera
rottis December 13, 2011 Report December 13, 2011 1096. vart hittar jag en sådan luftburk som på bilden? finns det med typ ford racing text. Citera
FastMagnus December 13, 2011 Report December 13, 2011 Man sätter väl inte i en Konsum motor (cheva) i en BIL!!! Citera
mhdin December 13, 2011 Report December 13, 2011 1096. vart hittar jag en sådan luftburk som på bilden? finns det med typ ford racing text.Summit Citera
1096 December 14, 2011 Report December 14, 2011 1096. vart hittar jag en sådan luftburk som på bilden? finns det med typ ford racing text.SummitJapp - http://www.summitracing.com/parts/FMS-M-9600-C302/Tyvärr finns väl idag bara "Cobra" och "Mustang" kvar som logga.... Denna kund ville helst haft en med bara "Ford" då motorn idag sitter i en ´64 Galaxie.Denna renare är dock lackad svart med klarlack och sen avslipade "uppstick" , standard är de mycket mattare... ser ut så här... http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=24714ℑ=1429052Mvh, Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 15, 2011 Report December 15, 2011 Sluta.Sätt i en 351W med lite rock and roll, så blixtrar du ifrån detmästa, jag håller med Pelle i det här ämnet:cool:.Motorn du hittat är minst lika bra som dom tidigare, skillnadenär materialet (gjutning), men om man ser till utvekling så ärdet inget som man egentligen skall hänga upp sig på. Citera
Greven CMC 053 December 15, 2011 Report December 15, 2011 Lite intressant fakta här:Vikt skillnaden mellan en 302 och FE (352-428) ligger ungefär på 100lbs(45kg), om du har alu insug och toppar på Fe'n så är det i princip samma vikt som på en standard 302'a! Att påstå att en Fe skulle vara en mkt tung motor, är fel och tyder på okunskap! Sen vad man gillar bäst är en annan fråga.... Citera
Mikael Vestberg December 15, 2011 Author Report December 15, 2011 får nog bli en 351w lättare o hitta delar samt billigare vad det värkar Sluta.Sätt i en 351W med lite rock and roll, så blixtrar du ifrån detmästa, jag håller med Pelle i det här ämnet:cool:.Motorn du hittat är minst lika bra som dom tidigare, skillnadenär materialet (gjutning), men om man ser till utvekling så ärdet inget som man egentligen skall hänga upp sig på. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.