Boss351 May 24, 2004 Report May 24, 2004 Hej !!Skall montera min nya blanka stötfångare fram på min Mach 1 71 *stolt*. ser dock att bulten som håller den gammla inte är orginal. vet någon vilken dim. de skall ha ?? tror att det är 7/16-14 X 1 med "kupolskalle"Eller har jag fel ??/Tommy Citera
GöranM May 24, 2004 Report May 24, 2004 Ring eller faxa till Sven Ullman,Tel.nr: 018-506067 och fax:018-506068. Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 24, 2004 Report May 24, 2004 Hej !!Skall montera min nya blanka stötfångare fram på min Mach 1 71 *stolt*. ser dock att bulten som håller den gammla inte är orginal. vet någon vilken dim. de skall ha ?? tror att det är 7/16-14 X 1 med "kupolskalle"Eller har jag fel ??/TommyHej engångtill.Dessa bultar är troligen samma på alla Mustanger medkromad stötfångare? Kan även använda samma bultar som Volvo Amazonhar till sinna stötfångare. Men om det är en Mach1 71-73 så skall den inte ha kromstötfångare utan en original lackerad i gummimatrial.Det är bara Boss som har kromade stötfångare, ävenlisten framkant huv var då kromad tillsammans med listerpå skärmförlängare fram.Denna stötfångare används även på HT o Cab. Citera
Boss351 May 24, 2004 Author Report May 24, 2004 Jag har för mig att till Mach1 av -71 års modell gick att få blanka stötfångare. vilket ej vad möjligt till 72/73 ? Har för mig att jag läst detta nånstans, men jag är inte riktigt säker. har iaf en Kromad stötfångare som jag vill ha bult till. Ang bulten så verkar det vara samma bult från -64 tom -70 om man tittar i kataloger. och en annan sort till -71 tom 73. Men jag kan ha fel - amatör som jag är Brgds Tommy Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 24, 2004 Report May 24, 2004 Hej Igen.Jag tror att dom kromade framstötfångarna på 71-72har samma kromade vangsbultar som på tidigare årsmodeller. Skillnaden med fastsättningen av stötfångare skiljerdå som jag skrev tidigare 71-72 Mach 1 har stöt-fångare av gummimatrial, dessa skruvas fast medbult som har TORX huvud och sitter underifrån påstötfångaren. Jag måste också berätta för dig att samma urval avstötfångare monterades på 71-72, däremot så har73 en helt annan typ av stötfångare och fästen. Tillbaka till bultar jag tror att om du köper bultar kupolmodel kromade för bakstötfångare 71-72 så bordede passa även kromade framstötfångare. :wink: Citera
THOMAS May 25, 2004 Report May 25, 2004 DEN KROMADE STÖTFÅNGAREN FRAM PÅ 71 MUSTANG SITTER MONTERAD MED KROMADE STORA STJÄRNSKRUVAR MED PLAST / TEFLON BRICKOR UNDER SKALLARNA. Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 25, 2004 Report May 25, 2004 Hej Thomas.Tack för informationen, jag misstänkte att domkromade stötfångarna skruvas fast på sammasätt som gummistötfångaren. Men jag var nästan säker på att det var genomgående med mutter på baksidan. :wink: Citera
Recommended Posts