Peddan October 29, 2011 Report October 29, 2011 Japp, som rubriken lyder..är det bara en subwoofer i skuffen eller är även resten av högtalare/stereon bättre?MVH Peter Citera
Daniel Linde October 30, 2011 Report October 30, 2011 Som jag fattat är det samma som 500 men subben som du nämner finns i 1000. Citera
Daniel Linde October 31, 2011 Report October 31, 2011 6 växlare i 1000,Det är det i Shaker 500 också. Citera
Daniel Linde October 31, 2011 Report October 31, 2011 Är det mer effekt i 1000 kanske?Ja det är ju ett slutsteg till för baslådan. Minns dock inte om 500 resp 1000 motsvarar de watt som finns i de olika. Eller om det bara är tagna namn.---------------------------------Kort, snabbt svar på språg - via min iPhone!--------------------------------- Citera
Daniel Linde November 1, 2011 Report November 1, 2011 Båda är kassa dock... tyvärr Utveckla gärna varför!---------------------------------Kort, snabbt svar på språg - via min iPhone!--------------------------------- Citera
Zolid November 1, 2011 Report November 1, 2011 Vad jag läst är det mycket problem med bägge versioner och amerikanska recensioner jag läst lyder mer eller mindre "kasta ut den det första du gör", jag lyckades knappt spela upp en bränd CD den korta tid jag hade Shaker 500an. Sen är ljudet inge vidare enligt mig. Jag bytte ut min Shaker 500 mot en JVC och det blev lite bättre, men jag hade ändå 10ggr bättre ljud i min Volvo C70 så jag kommer behöva byta ut alla högtalare etc för att få shyst ljud å kunna dra på. jag stör mig främst på att basen är mesig/dålig. För folk som spelar musik på låg volym kvittar det nog vad dom använder. Citera
Gtttggg November 1, 2011 Report November 1, 2011 Vad jag läst är det mycket problem med bägge versioner och amerikanska recensioner jag läst lyder mer eller mindre "kasta ut den det första du gör", jag lyckades knappt spela upp en bränd CD den korta tid jag hade Shaker 500an. Sen är ljudet inge vidare enligt mig. Jag bytte ut min Shaker 500 mot en JVC och det blev lite bättre, men jag hade ändå 10ggr bättre ljud i min Volvo C70 så jag kommer behöva byta ut alla högtalare etc för att få shyst ljud å kunna dra på. jag stör mig främst på att basen är mesig/dålig. För folk som spelar musik på låg volym kvittar det nog vad dom använder.Stod det error på displayen när du försökte spela upp brända skivan? Tog du i så fall ut skivan och stoppade in den igen? Det går att spela med brända skivor också. Jag tycker att ljudet i Shaker 500 är bra för vara original amerikanskt anläggning. Med tanke på du vill ha mer power på ljudet och speciellt basen, gissar jag att du är mycket för 12" subwoofer med baslåda. Sånt hade jag i bilen när det var poppis på 90-talet och jag har lyssnat på ljudet i C70 MEN jämnför inte stereon i Volvon och Mustangen. De är helt olika varann. Citera
nafets November 1, 2011 Report November 1, 2011 Har inte lyssnat på 500:an men dubbelsubben är det då inget fel på ljudmässigt. Det enda är att man får stänga av stereon innan man slår av motorn. Fläskar man på ordentligt så är det så man vill kika i backspegeln om vingen sitter kvar. Strulade en gång men efter en rengöringsskiva så var det inga problem ,inte heller med "hembränt" Citera
Peddan November 3, 2011 Author Report November 3, 2011 nafets: jag läste i en köpguide att oom stereon inte stänger av sig med nyckeln så är det nåt knas...den kan då oxå dra ström.På min Mustang spelar stereon efter du stängt av bilen men den slocknar när du öppnar dörren....Konstiga lösningar de har jänkarna:-) Citera
Zolid November 3, 2011 Report November 3, 2011 Finns väl en risk att det blir kasst ljud för att det blir så låg volym via aux ingången och att man måste förstärka för mkt. Men det har hur som helst inte blivit bra med varken gamla eller nya stereon för mig. Citera
nafets November 3, 2011 Report November 3, 2011 nafets: jag läste i en köpguide att oom stereon inte stänger av sig med nyckeln så är det nåt knas...den kan då oxå dra ström.På min Mustang spelar stereon efter du stängt av bilen men den slocknar när du öppnar dörren....Konstiga lösningar de har jänkarna:-)Helt riktigt att stereon skall gå ända tills dörren öppnas, jag skrev lite fel i all hast. Stänger den av med tändningslåset då är det något fel. Fick strömtorsk en gång sen dess stänger jag alltid av stereon först. Citera
pools November 5, 2011 Report November 5, 2011 I alla stereoanläggningar är det ALLTID högtalarna som är den svagaste länken. Man kan haförstärkare som kostar 100 000:- som låter skit med dåliga högtalare. Och man kan ha enförstärkare köpt hos Ellos som låter underbart med bra högtalare. Och i en bil, som är somen liten burk gämfört med ett vardagsrum, kommer det alltid att låta sämre än hemma.Byt högtalare istället för stereon, den duger som den är.Mvh.P-O Citera
Zolid November 7, 2011 Report November 7, 2011 Mjo, men jag hade hoppats att högtalarna skulle duga men som sagt, nya högtalare har hamnat i pipelinen direkt när jag hörde resultatet Mitt test av alla ljudanläggningar består av: Awolnation - Sail. Jag tycker det är lättare att få bra ljud i en bil än i vardagsrummet ens med alla grymma surroundeffekter man får med dyra ljudkort, hemma kör jag Z5500... Dessutom kan inte grannarna klaga när man spelar i bilen. 1 Citera
Recommended Posts