Jump to content

Hastighetsmätare jämte utväxling (Korrigera?)


jimiboy

Recommended Posts

Hej allihopa, ny här på forumet med en Mustang GT 2005 V8 som jag precis införskaffat föregående helgen.... :P

I denna Musse är det bytt utväxling, till vilken jag ännu inte vet vilken... Och hastighetsmätaren visar alldeles galet för fort, samt vilket inte är så roligt - miltalen rullar ju iväg snabbare än vad som faktiskt körs(?!)

Hur åtgärdar man detta? Har provat googla summitracing men hittar bara en sorts givare, är detta ngt man går in i bilens dator för att justera? Var i Luleå kan man isådanafall göra detta?

Samt fråga nummer 2: Finns det programvara samt kabel att köpa för att göra detta själv, samt nolla servicelampa? Var gör jag det isådanafall?

Mvh Jim

Link to comment
Share on other sites

Var hittar jag förresten uttaget till datorn? Och vilken sorts uttag är det? Finns det ngt program att köpa samt kabel att använda till en laptop?

Jag vet ju inte vilken ni syftar på att jag behöver..(?)

Link to comment
Share on other sites

Tackar... Vilken är att rekommendera & var har ni köpt era? Ska man kolla e-bay(?)

Utan att spåra från mitt ämne, Hur fungerar detta med att öka effekten förresten, brukar väl inte vara mycket att göra på en vanlig sugmotor utan överladdning?)

Mvh Jim

Link to comment
Share on other sites

Exakt vad skulle ditt inlägg ge mig svar på?

Att om du söker på forumet kommer du få flera svar på det du funderar över. Direkt så slipper du vänta.

//D

---------------------------------

Kort, snabbt svar på språg - via min iPhone!

---------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Tuners kan köpas på tex:

Brenspeed.com (usa)

Mustangperformance.se (se)

Mappning kan köpas från tex, skickas via mail:

Brenspeed.com

Jag rekomenderar en tuner från sct flash, tex en Xcalibrator/SF 2. Info på: sctflash.com alternativet är dn Diablosport Predator. Googla för url minns inte i huvet. Tror dock mindre firmor gör mappar till den.

Om du har en automatbil, kommer du få myket hårdare och skönare växlingar! Bara där värt en ny mapp!

Men även med tanke på din utväxling!

//D

---------------------------------

Kort, snabbt svar på språg - via min iPhone!

---------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Tuners kan köpas på tex:

Brenspeed.com (usa)

Mustangperformance.se (se)

Mappning kan köpas från tex, skickas via mail:

Brenspeed.com

Jag rekomenderar en tuner från sct flash, tex en Xcalibrator/SF 2. Info på: sctflash.com alternativet är dn Diablosport Predator. Googla för url minns inte i huvet. Tror dock mindre firmor gör mappar till den.

Om du har en automatbil, kommer du få myket hårdare och skönare växlingar! Bara där värt en ny mapp!

Men även med tanke på din utväxling!

//D

---------------------------------

Kort, snabbt svar på språg - via min iPhone!

---------------------------------

Ah, okey.. Hoppas dock på lite assistans om jag kör fast. Är inte världens bästa på datorer etc. Jag har automat, det följde med en liknande hand dator, ska kolla idag vad den heter. Föregående ägare (Som var andra ägaren) hade noll koll på vad det var, utan nämnde bara att den var "chippad". Vet därför inte vad som är gjort åt bilens dator, annat än att den första ägaren antagligen "mappat" den växlar väldigt hårt, så kanske redan är gjort ngt åt lådan...(?)

Mvh Jim

Link to comment
Share on other sites

Ah, okey.. Hoppas dock på lite assistans om jag kör fast. Är inte världens bästa på datorer etc. Jag har automat, det följde med en liknande hand dator, ska kolla idag vad den heter. Föregående ägare (Som var andra ägaren) hade noll koll på vad det var, utan nämnde bara att den var "chippad". Vet därför inte vad som är gjort åt bilens dator, annat än att den första ägaren antagligen "mappat" den växlar väldigt hårt, så kanske redan är gjort ngt åt lådan...(?)

Mvh Jim

Växlar lådan väldigt hårt oavsett hur du kör dvs *sparkar* in växlarna? Det verkar som det är fel på lådan om den växlar så där. Hur långt har bilen gått?

Link to comment
Share on other sites

Växlar lådan väldigt hårt oavsett hur du kör dvs *sparkar* in växlarna? Det verkar som det är fel på lådan om den växlar så där. Hur långt har bilen gått?

När man kör som vanligt växlar den som den ska, lite distinkt... men vid kick-down eller hård acceleration så slår den i växlarna ungefär som när man sätter shift kit på äldre muskelbilar... Kanske ngt hårdare, men misstänker en väldigt hög utväxling... ska krypa under bilen och räkna varven... Den har rullat strax under 3,000 Mil

Link to comment
Share on other sites

När man kör som vanligt växlar den som den ska, lite distinkt... men vid kick-down eller hård acceleration så slår den i växlarna ungefär som när man sätter shift kit på äldre muskelbilar... Kanske ngt hårdare, men misstänker en väldigt hög utväxling... ska krypa under bilen och räkna varven... Den har rullat strax under 3,000 Mil

Då är det inte så farligt som jag trodde först om den växlar mjukt vid vanlig körning samt det är inte långmilare.

Har du tur, sitter etiketten på diffhuset kvar. På den kan du läsa vilken utväxling som är på bilen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...