Jump to content

67-ht


marcus 67

Recommended Posts

Det jag kommer på lite snabbt är att kolla så att vattenpumpen passar mot kylaren (in- och utgångar) samt växellåda. Oljetråget måste ju naturligtvis vara rätt också. Andra kan säkert fylla på med mer info.

Vilken firma tänkte du köpa ifrån?

Link to comment
Share on other sites

kollat runt lite. priserna varierar ju en hel del för samma grejer...Phoenixengine verkar vara vettiga bla. ska kolla vidare.

Tacksam för svaret!!

När det gäller "Crate" motorer ska man vara ytterst försiktig och absolut inte stirra sig blind på komponenter och inte heller priset.

Phoenixengine ser jag som 1 av 10.000 som "slänger ihop" motorer.

Firma som påstår de kan allt, har allt och billigast är något jag ryggar tillbaka för.

Eftersom allt är "renoverat" så tycker jag det är viktigare att titta på vilka maskinarbeten som är gjorda, Vilken borr, balansering, linehoning, planing etc

Delarna är inte lika viktigt!

I första hand skulle jag göra som "Mhdin" föreslår att kamma av det som görs här i sverige.

Hellre ge 10.000kr extra och då få bättre kontroll vad som görs och dessutom möjligheten till reklamation.

Vill du köpa från USA så skulle jag själv köpa av välkända byggare.

Sen beror det ju mycket på vilken budget du har och vilken nivå på motor du söker? Är det ren ersättning för original?

Link to comment
Share on other sites

Har kollat i Sverige oxå en del. Klart att det känns tryggare att köpa en här hemma med tanke på garantier osv. Blir lite lockad dock av att köpa från USA då jag känner En som importerar mkt från USA.Motorn Jag har är en smog-motor som enl verkstan jag haft den på är illa däran.

Skönt med lite tips och råd/ideer eftersom jag är helt grön på det här, stort TACK.

/Marcus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...