Jump to content

Någon som kan rekommendera en bra firma för hjulinställning i Stockholmsområdet?


Anders Bild

Recommended Posts

Hur är statusen på bussningar och kulleder i framvagnen? Kolla så att gummibussningar i undre bärarm, krängningshämmare och casterstag inte har torkat ihop samt att kullederna i övre och undre bärarmar är OK. Kolla infästningen för övre bärarm samt styrlederna. Byt det som är slitet innan.

Om du inte vill göra hjulinställning själv så leta upp en verkstad med någon som jobbat som bilmekaniker lääänge så han vet hur man gör hjulinställning på en gammal bil.

Visserligen inte svar på frågan men om men om framvagnen behöver lite omtanke och kärlek så hjälper inte bara en hjulinställning:wave:

Link to comment
Share on other sites

Ett litet tips bara ! På samglas i Huddinge finns en kille som e duktig att byta på gammel bilar/ många av dom som jobbar med rutbyten har aldrig hållit på med gamla bilar med sköra lister runt.../ mvh

Link to comment
Share on other sites

Har beskriv rutbyte för många år sedan i vår eminenta klubbtidning

som når ALLA, att byta ruta är lätt, men att få i den rätt, tät mm

är det inte många som fixar.:P

Rutbyte fram och bak är skitgöra:(.

Klips är också en liten men förbryllande detalj, det gäller att köpa

rätt årsmodell här också.;)

Hoppsan filerna hamnade i fel ordning, men lösningen är enkel.:confused:

post-20-144839169845_thumb.jpg

post-20-144839169855_thumb.jpg

post-20-144839169862_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tror att det som är knepigast när man byter ruta själv är att "våga" spruta in tillräckligt mkt butylgummi i både skåran för rutan OCH i skåran som omsluter rutramen. Detta ska göras INNAN montering av rutan i bilen! Kan bli ganska geggigt :-)

Kom också ihåg att sätta dit de nya clipsen innan montering av rutan.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Rekommenderar däckspecialen i Västberga , jätte bra att ha å göra med , samt mycket erfarenhet av äldre bilar/ mvh

nu har jag haft inne bilen hos däckspecialen, De tog 1080kr för en inställning, Det var en del jobb med att flytta shims plus att det var trångt vid grenrören.

Jobbet tog 2h och jag kan rekommendera dem, nu står min ratt rakt igen :)

Link to comment
Share on other sites

nu har jag haft inne bilen hos däckspecialen, De tog 1080kr för en inställning, Det var en del jobb med att flytta shims plus att det var trångt vid grenrören.

Jobbet tog 2h och jag kan rekommendera dem, nu står min ratt rakt igen :)

Är det dom på Vretenborgsvägen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...