Henke cmc 2171 December 26, 2011 Report December 26, 2011 Kunde ju inte låta bli o dra hem en gammal häck från ´85.Sur o ful med manuell 4 petad rak fyra på hela 140cui.Otroligt nog gick den igång utan problem efter att ha stått stilla i nästan tre år. Gubben som haft den har lagt mycke pengar på den bla ny topp, nya lager i motorn, rivit växellådan i molekyler, ny framruta osv.Tänkte ha den som bruksbil i vinter o kanske skämma ut mig på nån träff i sommar. Lite att göra tills dess dock. Lacken är sträv som sandpapper,dålig tomgång, svarar inte perfekt på gasen osv. Vart hittar jag "service" delar till den som rotor o fördelarlock? Hansenkatalogen hade inget i lager(o skulle inte få det heller..) Citera
mhdin December 27, 2011 Report December 27, 2011 Jag trodde alla fall det skulle bli en med v8:a.Har du frågat på Mekonomen eller kollat deras hemsida. Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 28, 2011 Report December 28, 2011 Hej.Hade en 93a med 4a-automat, den var jag väldigt nöjdmed, varför sålde jag då, den stod stilla för mycket.Delar fick jag tag på genom Ebay, Mekonomen ochHansen hjälpte till en del med grejor också.I stort samma bil, kaross är det som ändratsmest under åren. Citera
Per Berglund December 28, 2011 Report December 28, 2011 Vet att många med "udda" fabrikat på bilar köper på RockAutoAllt till din bil fanns därhttp://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php[ATTACH=CONFIG]17860[/ATTACH] Citera
Henke cmc 2171 January 2, 2012 Author Report January 2, 2012 Någon som kan tipsa om vilka tändstift som ska sitta i bilen? Gärna med ett artikelnummer till biltema... Var på Åbergs o köpte fördelarlock o rotor idag. Fick fel.. Sitter tydligen en fördelare från en turbo bil i min, så inget som jag köpt passade.. I min sitter det en rotor som mer ser ut som ett "lock", fästes med två skruv i fördelaren. Hittar den inte på rockautos sida heller som ändå var jäkligt bra. Citera
Per Berglund January 2, 2012 Report January 2, 2012 På Rock Autos hemsida finns ju som du säger ingen rotor som skruvas.Inte ens 140cid TurboNågon kanske tagit fördelaren från en annan Ford motor ??Har du försökt montera den ändå? Kan ju vara så att båda typer av rotor går att användaTändstift har du ju också en hel rad olika på Rock Auto att vraka ifrån[ATTACH=CONFIG]17920[/ATTACH] Citera
Henke cmc 2171 January 5, 2012 Author Report January 5, 2012 Hittade tillslut nytt fördelarlock o tändkablar. Det gjorde susen! Gled igenom Bilprovningen med endast en uppmaning att skuva fast batteriet. Mycket trevlig besiktningsman! Så om någon vill köpa en nybesiktigad Musse o köra med i vinter, hojta till! Har helt enkelt inte plats! Och ja, gumman e lite gnällig.. Citera
Recommended Posts