Jump to content

Memory Cars i konkurs


Jonas Larsson

Recommended Posts

Vill varna alla som tänker köpa bil via Memory Cars jag anser att dom inte är seriösa. Har hört via säkra källor att dom har blåst ett antal kunder på pengar genom att ta förskottsbetalning och sedan bara pratat på att bilen är försenad hela tiden. NU HAR SVINEN GÅTT I KONKURS men det bästa är att det var ett kommanditbolag så jag hoppas att svinen får betala tillbaka till alla. Bolaget är omstartat som AB istället och då kan du glömma alla pengar du har betalat om detta också går i KK.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Låter ju inte bra, men...

Har man erlagt pengar för en bil som står i t.ex. i Tyskland och man har papper på vad man köpt, så är det din bil. Då har det inget att göra med konkursen - om det är rätt skrivna papper, för då är bilens äganderätt till den som betalt den.

Har dom man betalt till däremot tagit emot pengar och sedan inte användt pengarna till att köpa bilen som pengarna var avsedda för, så vet jag inte vilken rätt man har, men troligtvis är pengarna nog att betrakta som borta.

Link to comment
Share on other sites

Per, kan vara så.

Men firmor som dom tar oftast 100% betalt av kunden i förskott, innan dess lyfter dom inte ett finger.

Dom kan ju dock själva ha spekulerat och köpt hem egna bilar - i värsta fall för kunders pengar som avsåg en annan bil.

Alla annonser jag sett från Memory Cars har varit bilar som står utomlands och som man kan hitta på annonssidor i t.ex. Tyskland och andra länder. När en bil blir såld på t.ex. den tyska sidan, så försvinner oftast annonsen Memory Cars har strax efter. Det är exakt samma bilder, så dom kopierar bara andra annonsers bilder (med eller utan tillstånd vet jag ju dock ej) eller så har dom ett 'samarbete' med en massa andra bilhandlare i andra länder och får bilderna av dom (från deras bilhallar).

Link to comment
Share on other sites

Känner en kille som har betalat en impala SS -65 cab som inte har kommit på ett år. betalat nästan 200tusen och han är godtrogen karl som synd nog blivit blåst. synd att ingen av oss kamrater till han visste om bil affären innan, han ville överaska oss med bilen. han har åxå polis anmält firman men jag tror det är kört som förra gången dessa IDI---ER hadde MDA mm finns en hel radda företag dessa har registrerat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Guest my little pony

Ja så har det blivit ett nytt namn på bilförsäljningen på Blocket....delägare från Memory cars..

Hot Rods and Cruisers från Flen AB...

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...