Jonas_76 January 2, 2012 Report January 2, 2012 Ska få framvagnen inställd på Mussen innan sommaren och fick i uppgift att skaffa fram brickorna man lägger i mellan.Men vart kan man köpa dom? Citera
Per Berglund January 2, 2012 Report January 2, 2012 Hmmmmmm.....Har inte däckfirmor sådant?Om det är ett problem och fler behöver så har jag tillgång till stansmaskin fixa fram ett par hundra i ett huj! Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 3, 2012 Report January 3, 2012 Hej.Övre bärarm är det man justerar med U-formade brickor,oftast är det endast 1mm o 2mm brickor som man kombinerar med varandra. Dessa sticks ned uppifrån på övre bärarmens bultar, infästningi motorrum, när muttrar till bärarmen släpps loss i motorrumet, denna typ av justering görs endast på 64½-66.Brickorna monteras i stötdämpartornet mellan plåt och bärarm.År 67 kom denna justering att flyttas till undre bärarm som har O-centrad infästning i inre fästbult för bärarm, justeringen 67 är sedan oförändrad upp i år.En lustig sak med denna typ av tidiga U-formade brickor är att man använde samma typ för att justera höjd på infästningar framskärmars bultar, en variant av att höja bla frasmskärm i linje med övriga monterade plåtdelar i front.Brickorna bör finnas hos firman (framvangs inställaren), samma typ av brickor eller skims har används av många olika bilmärken.Om det krisar så kan Pelle säkert göra en trave, om inte så kan jagleta bland minna gamla delar, det kan finnas sådana någonstans iförrådet;) Citera
Jonas_76 January 3, 2012 Author Report January 3, 2012 Härligt! Tackar så mycket för svaren Ska kolla med några däckfirmor. Citera
björn andersson January 3, 2012 Report January 3, 2012 Hej Hansen har framvagns shims i olika dimensioner Citera
Jonas_76 January 4, 2012 Author Report January 4, 2012 Ja där fanns det också, men dom såg ju lite olika ut och det står ingen skillnad på dom så jag vet inte vilka jag ska ha Citera
Recommended Posts