Jump to content

Recommended Posts

Hej.

Övre bärarm är det man justerar med U-formade brickor,

oftast är det endast 1mm o 2mm brickor som man kombinerar med

varandra.

Dessa sticks ned uppifrån på övre bärarmens bultar, infästning

i motorrum, när muttrar till bärarmen släpps loss i motorrumet,

denna typ av justering görs endast på 64½-66.

Brickorna monteras i stötdämpartornet mellan plåt och bärarm.

År 67 kom denna justering att flyttas till undre bärarm som har O-centrad

infästning i inre fästbult för bärarm, justeringen 67 är sedan oförändrad

upp i år.

En lustig sak med denna typ av tidiga U-formade brickor är att man

använde samma typ för att justera höjd på infästningar framskärmars bultar,

en variant av att höja bla frasmskärm i linje med övriga monterade plåtdelar

i front.

Brickorna bör finnas hos firman (framvangs inställaren), samma typ av

brickor eller skims har används av många olika bilmärken.

Om det krisar så kan Pelle säkert göra en trave, om inte så kan jag

leta bland minna gamla delar, det kan finnas sådana någonstans i

förrådet;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...