PeterF January 29, 2012 Report January 29, 2012 Undrar lite, har visserligen bytt fugge men kan inte släppa det ändå. =)Varför står bilen på näsan om man stämplar fullt från stillastående, Eller vid låga varv? Är riktigt surt när det är så... man vill ju har lite klipp där.Ligger man däremot på högre varv och stämplar fullt så är det inte lika illa.Och hur skulle man bestycka om fuggen för att komma ifrån problemet?Förgasaren det handlar om är en Edelbrock 650.mvh Peter Citera
CMC-49 January 30, 2012 Report January 30, 2012 Acc pumpen trasig. inget vacum till fördelaren eller trasig vacumklocka.... Citera
Per Berglund January 30, 2012 Report January 30, 2012 (redigerad) Inte säkert det bara är förgasaren utan se till att kalibrera in tändingen så den är 100% rättAcc pumpen kan vara fel och förutom kolla funktionen så pröva flytta armen till Acc pumpen till ett av de andra hålen.Man får mer eller mindre sprut genom att flyttaDu måste även justera in flottörerna noga!!!!! Både "dropp" och "stigning"...Läs manualen på förgasarenÄr de fel på nivån så får du samma problem med "tvekan"....Särskilt om man exempelvis tvärnitar och motorn dör så är det garanterat fel på nivån.Jag kör Edelbrock sedan länge och den svarar RAPPT när allt är rätt justeratSen som CMC 49 påtalar kolla fördelarens förtändning...Har du vacumstyrning på fördelaren så kan du har problem där.Kör man trimmat är det enklast byta ut till mekanisk förställning så slipper man trassel.Så kör jag Ändrade %s av %s (%s) Citera
PeterF January 30, 2012 Author Report January 30, 2012 Inte säkert det bara är förgasaren utan se till att kalibrera in tändingen så den är 100% rättAcc pumpen kan vara fel och förutom kolla funktionen så pröva flytta armen till Acc pumpen till ett av de andra hålen.Man får mer eller mindre sprut genom att flyttaDu måste även justera in flottörerna noga!!!!! Både "dropp" och "stigning"...Läs manualen på förgasarenÄr de fel på nivån så får du samma problem med "tvekan"....Särskilt om man exempelvis tvärnitar och motorn dör så är det garanterat fel på nivån.Jag kör Edelbrock sedan länge och den svarar RAPPT när allt är rätt justeratSen som CMC 49 påtalar kolla fördelarens förtändning...Har du vacumstyrning på fördelaren så kan du har problem där.Kör man trimmat är det enklast byta ut till mekanisk förställning så slipper man trassel.Så kör jag så ska det se ut... men nu verkar jag ha hittat problemet! sitter nån liten mässingtapp under accpumps munstyckena... den satt fast så det kom ingen soppa ur dom alls./Peter Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.