matz69 February 1, 2012 Report February 1, 2012 Hej!Jag har en 65 cab med en 289, Holley 600 4V.Jag har lite svårt med att få någon riktigt bra skjuts i bilen.Jag har ställt in och bytt det mesta i förgasaren och tändningen men får ändå inte riktigt till det.Den vill bara "dö" i början vid fullt gaspådrag. Gasar man försiktigt så kommer den igång.Funderar på om förgasaren är för stor.Finns det någon i Örebro området som har en annan förgasare som jag kan prova för att se om det är något annat som är galet? Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 1, 2012 Report February 1, 2012 Hej.Förgasaren skall funka även om den är 600 cfm, kanske det är dags attpacka om och kolla om munstycken behöver bytas, kanske för stora.Dom bör vara av nr 65 eller under för att det inte skall bli för blött,felet kan sitta på annat ställe på motorn också.Kanske fördelare, glapp, viktproblem, vakum, det finns annat som kangöra att man kopplar det till förgasaren:confused:. Citera
bosewallius February 2, 2012 Report February 2, 2012 Ta ett vakuumprov vid tomgång och kolla sedan vilken power valve du har i förgasaren, dvs, vid vilkeninches of mercury den öppnar. T.ex. en märkt 65 öppnar vid 6.5 inches of mercury och vakuumet måste ligga på minst 1.5 inches of mercury högre vid tomgång, dvs 8 i detta fall. Min 65:a Shelby har 16 vid tomgång (standard 289 HP kam) och powervalve är märkt 85 dvs öppnar vid 8.5 inches of mercury. Tvekan vid accs kallas flat spot och kan bero på många saker.Accspumpen funkar dåligt, accsmunstycket är för litet. T.ex. min bil har nummer 25. Vilken kam du har etc.Skulle dock börja med ett vakuumtest som jag sade ovan.Mvh Bosse CMC342 Citera
matz69 March 3, 2012 Author Report March 3, 2012 Tackar för svaren. Nu fick jag låna en Edelbrock 600 och satte dit. Det blev en helt ny bil kan jag säga! Ofrivilliga laktritsremmar när man tryckte på gasen! Har aldrig hänt förut. Så nu blir det till att inhandla en sådan förgasare. Har förresten en Holley 600 till salu! Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 3, 2012 Report March 3, 2012 Hej.Hugger som en gädda, men bara på ett vettigt pris, konditionendrar ner en del.Hur många svenska rubel kan den kosta:?:. Citera
Recommended Posts