Jump to content

matz69

Klubbmedlem
  • Inlägg

    26
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About matz69

  • Födelsedag 1969-02-04

Medlemsinformation

  • CMC
    451
  • Region
    Värm/Örebro
  • Stad
    Örebro
  • Yrke
    Elkonsult
  • Intressen
    Båt bil

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

matz69's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hej! Jag har en -65 med automat. Nu vill den inte starta i ”P” läge utan jag får lägga i neutralen för att få igång den. Någon som har en idé om vad det kan vara för fel? mvh Matz
  2. Hej! Jag har en ljusblå Mustang cab från -65. Matz
  3. jag tackar för kunnande, tips, idéer och kommentarer. Nu vet jag vad jag har att rätta mig efter. Jag är visserligen inte ute efter en showlack men det ser ut som att jag får vänta med lacken tills jag är mer stadd i kassan! Matz / Kumla
  4. Hej! Det är dags för en ny lack på Mussen. Vad får man räkna med för pris? Jag plockar ner lister, handtag mm. Lackeraren får spackla och slipa. Matz
  5. Hej! Har ett mycket irriterande ljud när man åker på lite sämre vägar. Det skramlar där framme så man tror att bilen håller på att gå i småbitar när som helst. Nu misstänker jag att det kommer från bromsarna då det slutar när man håller lite lätt på bromspedalen. Det är en 65'a med skivbromsar fram. Är det bromsbackarna som sitter löst där framme? Någon som har en bra ide på hur man får dom lite tystare? Matz
  6. Hej! Ska själv byta slangarna tlll värmepaketet och sökte lite på nätet. Hittade denna länk: http://www.fordmuscleforums.com/interior-articles/478049-heater-core-installation-65-66-mustangs.html Kanske kan var till någon hjälp. Matz
  7. Halloj! Skulle behöva ändra på el choken på min Edelbrock 600! Det är så förskräckligt högt varv (2000rpm) när choken är på. Man ska kunna vrida på locket men jag är lite osäker på hur man ska göra. Någon som vet? MVH Matz
  8. Vad precis med om problemet i helgen. När jag lossade fördelaren så trillade förstås pinnen ner. Precis som G Adofls sa så fiska vi enkelt upp den med en teleskopmagnet. För att den inte ska trilla ner igen när man ska sätta tillbaka fördelaren så tog vi en lite elteljpbit och kila imellan pinnen och fördelaren, precis bara så att pinnen satt kvar.
  9. Tackar för svaren. Nu fick jag låna en Edelbrock 600 och satte dit. Det blev en helt ny bil kan jag säga! Ofrivilliga laktritsremmar när man tryckte på gasen! Har aldrig hänt förut. Så nu blir det till att inhandla en sådan förgasare. Har förresten en Holley 600 till salu!
  10. Hej! Jag har en 65 cab med en 289, Holley 600 4V. Jag har lite svårt med att få någon riktigt bra skjuts i bilen. Jag har ställt in och bytt det mesta i förgasaren och tändningen men får ändå inte riktigt till det. Den vill bara "dö" i början vid fullt gaspådrag. Gasar man försiktigt så kommer den igång. Funderar på om förgasaren är för stor. Finns det någon i Örebro området som har en annan förgasare som jag kan prova för att se om det är något annat som är galet?
  11. Däckena är Good Year Eagle GTII P215/60R14 på nytillverkade Styled steel fälgar. Det står även 91T på däckena. Kan det vara tillverkningsåret? Bilen är importerad från staterna i fjol. Där har dom renoverat den för ca. 10 år sedan, enl. alla kvitton på prylarna som är utbytta. Det sitter nya skivor fram och nya stötdämpare. Styr och spindelleder ser också nya ut. Dom har nog inte kört många meter efter renoveringen för allt ser nytt ut. Jag ska ta och balansera hjulen så fort som möjligt.
  12. Hej! Har en 65 Cab som vobblar i ca. 70-80 km/h. Det skakar i ratten och vibrerar i hela bilen. När jag kommer upp i 100-110 km/h så är den helt vibrationsfri. Den går spikrakt. Vad kan det bero på? Någon som har en idé? Matz
  13. Jag reg.besiktiga själv en nyimporterad Mustang -65 som är ombyggd från 6:a till V8 2010. Det var inga problem alls. Kanske hade jag tur som fick en bra besiktningsman.(Örebro) Är det gjort enl. reglerna med 5-bult osv. så ska det inte vara några problem. När det gäller konvertering. Är man en matching number nörd så kanske det har betydelse. Vad värdet anbelangar så visst blir dom billigare. Men gillar man Mustang och inte har pengarna så får du en precis lika bra bil, med skillnaden på en siffra i plåten. Jag betalar gärna 55-60000:- mindre. (Det kan man ha roligare för) Det är ingen som ser att det har varit en 6:a förut. Huvudsaken att du har en bil som du är nöjd med. Lycka till!
  14. Nu har jag varit ute och kört några mil sen sist och gjort en liten beräkning. Och visst går den mycket snålare nu ca. 1,4-1,5l/mil Då har jag ändå inte snålat på gasen. Så nu är allt frid och fröjd på den punkten. Hälsningar Matz
  15. Hahaha! Så sant som det är sagt! Min bil var hemskt vinglig i början. det behövdes minst 2 vägbanor när man var uppe i över 70km/h. Jag upptäckte att alla stag och bultar satt löst i framvagnen. Jag skruvade fast dom och gjorde en framvagnsinställning sen blev det mycket bättre. Det är ju ingen gokart precis! men det blev en stor skillnad! MVH Matz
×
×
  • Create New...