Jump to content

Skillnader mellan axelback FR500S och GT500KR ?

Recommended Posts

Hej !

Någon här som kan tala om skillnaden mellan axelbacksystemen FR500S och GT500KR ? Tänkte

monteras på en GT 2009 för att få en lite manligare röst i den :D

mvh/ Lasse

Hej!

Det är ingen skillnad, FR500S används som orginal på GT500KR

mvh lm

Tack för snabbt svar. Tror jag saknar en liten pusselbit...

...vad är GT500KR ? En Mustangmodell...??:oops:

GT500KR står för GT500 King of the Road.

Om du vet vad en vanlig GT500 är, (kompressor matad 5,4L med 500 hk m.m) så är en GT500KR det samma fast med lite mer utrusning, annat avgas m.m.

Helt enkel en lite lätt upphottad GT500.

En ytterligare tuffare modell är GT500 SuperSnake.

Hoppas du blev klokare. :)

Då är jag med på båten:p (tror jag)

Förvirringen uppstod när jag surfade runt och hittade ett axelback som

hette GT500KR - samma som Mustangmodellen alltså.

Tack för informationen !

mvh/ Lasse

Hej du!

GT500KR tillverkades i 1000 numrerade exemplar 2008-2009, skillnaden är, andra fjädrar/stötdämpare(sänkt),short throw shifter(kortslagigt spakställ), cai(sportluftfilter=540Hk)

mattsvarta stripes (tillval), annan huv typ supersnake, alcoa 18" fälgar ,20" tillval, axleback FR500S, samt att den är betydligt dyrare pga den begränsade upplagan, trots ganska små skillnader i utrustning.

Mvh/lm

PS. Vill du låta manligt skruva dit SLP LoudMouth

Tack för snabbt svar. Tror jag saknar en liten pusselbit...

...vad är GT500KR ? En Mustangmodell...??:oops:

Hej du!

GT500KR tillverkades i 1000 numrerade exemplar 2008-2009, skillnaden är, andra fjädrar/stötdämpare(sänkt),short throw shifter(kortslagigt spakställ), cai(sportluftfilter=540Hk)

mattsvarta stripes (tillval), annan huv typ supersnake, alcoa 18" fälgar ,20" tillval, axleback FR500S, samt att den är betydligt dyrare pga den begränsade upplagan, trots ganska små skillnader i utrustning.

Mvh/lm

PS. Vill du låta manligt skruva dit SLP LoudMouth

Håller med 604. SLP Loudmouth!!!

...Vill du låta manligt skruva dit SLP LoudMouth

Kanske var fel beskrivning av mig - lite mer som en finnig tonåring i målbrottet kanske ;)

Nån stans går gränsen när det blir för högt. Kommer förmodligen inte köra så långa

sträckor med bilen så JAG tycker det blir jobbigt med ljudet...(dom som åker med är

mer känsliga). Tänkte iaf härda ut 250 mil i sommar... hoppas ju på att ta mig till Arjeplog

och tillbaka :D

Näe, ett GT500KR är beställt !

Välkommen till Arjeplog! Kommer du till Wheels i Umeå också? Det kan bli en upplevelse!

Det kan bli ett bra stopp på vägen också!

F-n va roligt att så många är nyfikna på vårt vackra Norrland!

Mvh.

P-O

Hej !

Siktar på Umeå också. Halva mitt blodomlopp är ju från Umeå, så det är

klart att man gillar knott å ljusa nätter ;). Slänger med flugspöt också - man vet

ju aldrig var man hamnar....:P

Har dock lite dålig koll på när det är lämpligt att ansluta på lördagen ? Har ju drygt

75 mil upp till Umeå, så frågan är om det räcker med att åka tidigt lördag, eller om man

ska planera in en övernattning och åka fredag....??

mvh/ Lasse

Om du är halvnorrlänning, då är det inga problem att åka 75 mil. Planera en övernattning

i Umeå, åk fredag. Wheels Nat´s börjar på lördag kl. 10:00 Du behöver inte va där då, vi

har en egen hage, och du får plats. Sen på kvällen är det cruising genom stan. Brukar va

skitbra. Välorganiserat, av både Umeå C, och polisen! Mera info kommer senare.

Som det ser ut nu så är det ett jätteintresse söderifrån att komma upp till norra Norrland.

Vi kunde inte va mer stolta! :D Det ska bli jättekul att visa er alla vår vackra del av landet.:D

Mvh.

P-O