sniffer May 30, 2004 Report May 30, 2004 Funderar på att köpa en Ford mustang 69 med 351-motorn som är vässad till ungefär 400Hk Motorn är renoverad en gång och en hel del saker är bytta för att få högre effekt m.m. Tror den även är omlackad någon gång. Men va är det man bör kolla innan man bestämmer sig för att köpa osv. Lite tipps av folk som har varigt med ett tag skulle inte skada :] Tack på förhand. Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 30, 2004 Report May 30, 2004 Hej.Du ska inte ta råd av någon om du inte själv har lärt dig dessa bilar, det finns mycket att läsa om Mustang. Rådet är skaffa lite fakta genom att läsa om Mustang det finns massor av böcker. När du skall köpa en Mustang måste du avgöraom den passar dig, att köpa en Mustang är somatt köpa en begagnad bil märke Ointressant. Kolla rostlagningar skärmkanter,bagagerum,nedrkant på dörrar mm.Mycke fakta vill man ha så som besikningar kvittonpå reparationer och inköp mm.Tänk på att en Mustang från 1969 är en gammalbil, men har den klarat sig till 2004 så måste någraha brytt sig om den. Personligen så tycker jag att du skall börja med enoriginal utrustad Mustang inget trim och annat.:wink: Citera
Radioman May 30, 2004 Report May 30, 2004 Av egen erfarenhet kan jag säga:Är bilen trimmad, lite custom och har andra motorgrejor mm. , så kan det ju vara kul, men då skall du själv vara intresserad av att skuva i motorn. Det visar sig oftast att det är något som inte är 100 % bra och då måste du själv kunna ha möjlighte och kunskap att skruva.Att köpa en bil som det skruvats på med entusiasm sedan -69 är ett våg spel. Ger du 120 tusen för en snygg rostfri bil som verkar OK men behöver "viss justering och fintrimning" så bör du ha 20 tusen första säsongen för fix, om du gör jobben själv. Lita på mig jag har varit där. Citera
429SCJ-R May 31, 2004 Report May 31, 2004 Hej,Med tanke på dina övriga frågor här på forumet som troligtvis är kopplade till den bil du här frågar om så skulle jag nog avråda, om prisetinte är mycket lågt.Leta hellre upp en bil som är i originalskick eller i dess närhet och kör en säsong, då kommer du garanterat att få en hel del ideer om vad du vill göra med bilen eller rent av sälja den. Och om det skulle inträffa vilket jag verkligen inte hoppas så är det betydligt enklare att sälja en bil som inte avviker för mycket ifrån original skick.Att trimma exempelvis en 351W eller C till 400hk är inte speciellt komplicerat och det kan ju vara en trevlig vinterövning mvhJL Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.