Jump to content

Ny medlem och blivande mustangägare


Recommended Posts

Hej Johan!

Har oxå köpt en fastback 1968 GT i USA som är på väg hem. Kommer till Göteborg 15/7. Att köpa bil i USA kan

Mycket riktigt vara riktigt kusligt, jag vet. Men har genom åren skaffat mig några riktigt fina kontakter, som

jag känt i över 30 år. När jag skriver detta sitter väl du redan bakom ratten i din nya "älskling"? Det finns som

sagt många fällor i bildjungeln i USA, men du tycks ha gått nogrant tillväga, så det gick nog bra? En personlig

kontakt i USA som man vet att man kan lita 110% på är dock oslagbart. Många oseriösa "nissar" finns det men

en nisse som man kan lita på finns det dock ;-)! Kan jag vara till någon hjälp fram över så hör av dig. Jag har

importerat ( för eget bruk ) och renoverat en 68 fastback innan. Ser med spänning fram emot att få veta mera hur

det gick med din bil.

Link to comment
Share on other sites

Hej Johan!

Hur gick det? Du skulle ju återkomma med info när bilen var hemma.

Har du flyttat till Umeå än? Jag ser med spänning fram emot att höra

av dej och få se din fina bil.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Hej på er! Ja jag vet att det har varit lite tunt med info den sista tiden. Har varit lite mycket med flytt och så är jag pappaledig nu så jag har fullt upp med dottern :D.

Men nu har jag iaf fått hem mustangen efter mycket om och men. Beställde bilen nyckelfärdig eftersom jag visste att jag inte skulle ha så mycket tid att fixa med besiktning osv.

Bilen kom till stockholm i mitten på april och skulle göras iordning av P-Os USA service i Bandhagen. Allt var frid och fröjd, var och tittade på bilen och den såg riktigt bra ut. Skulle väl dröja ca 2veckor att få den reggad och besiktad.

Efter några dagar ringde firman som tagit hem bilen och sa att dom på verkstaden hittat ett dåligt lager i rattaxeln och att parkeringsbromsens handtag var trasigt, skulle inte vara något problem med att få tag i delar eller att det skulle ta speciellt lång tid att byta.

Bra tänkte jag, det kunde ju varit värre.

Efter en veckas kontakt med importfirman så visade det sig att lagret inte fanns i sverige men att P-O hade beställt från USA. Tiden gick och det där jävla lagret dök aldrig upp, började bli lite frustrerad och försökte ta reda på vad det var för lager som behövdes. Var lite svårt eftersom dom aldrig svarade i telefon hos P-Os.

Utan han från importfirman fick åka dit i stort sett varje dag för få någon info.

Fick till slut reda på vilken del som behövdes och ringde runt lite, fick tag i delen hos Rolands mustang och hade delen 2dagar senare. Blev rätt irriterad då P-O väntat i ca 3veckor på denna del.

Åkte till bandhagen och lämnade delen som för övrigt inte var något lager utan en gummihylsa runt övre rattstångslagret, detta var den 18 maj så bilen hade ju stått ett tag nu.

Pratade med P-o och han sa att vi fixar det här i helgen och bilen är besiktad och klar senast på måndag.

Måndagen kom och jag och min fru fixade barnvakt till lillan och åkte kommunalt in för att hämta bilen. Halvägs in ringer importfirman och säger att bilen inte är klar utan den skall besiktas på tisdagen.

Jag trodde jag skulle få en hjärnblödning. Vi skulle flytta upp till umeå på fredagen så jag hade inte riktigt tid med mera förseningar nu. Tokförbannad åkte jag dock vidare till bandhagen och stormade in på P-Os kontor och sa att nu får du f n fixa bilen för jag åker HEM med bilen idag så det är bara att sätta igång.

Till min förvåning vart det en jävla fart i verkstaden, P-O han rymde någonstans och var så snäll och låta hans anställda ta smällen. Jag sket i vilket bara bilen blev klar.

Efter några timmar var bilen besiktad, dock med 3st skit 2or: Halvljus för lågt och saknad varnings triangel och parkeringsbromsverkan för dålig, den senare berodde på att man ej bytt handtaget till parkeringsbromsen som man sa att man skulle utan limmat den, så besiktningsmannen fick den i handen.

Jag hade inte svårt att hålla mig för skratt nu. Pratade med ena killen på verkstaden och den där delen vi väntat på i ca 4 veckor var inte rätt.

Bilen skulle inte klara en besiktning utan den hade P-O sagt. Nu vart det ju ingen 2a på just detta fast man inte gjort något åt det.

Jag trodde det skulle gå en huvudsäkring så jag tog bilen därifrån innan jag gjorde något jag skulle få ångra.

Tog bilen till verkstaden där jag jobbar dagen efter och fixade till 2orna. Besiktade bilen samma dag och nu var den helt godkänd.

Det är tydligt att om man ska ha något gjort då får man göra det själv

.

Mustangen och resten av flyttlasset gick på fredagen upp till umeå utan problem.

Ser nu fram emot wheels här i umeå den 30e

Vill därför inte rekommendera P-Os i bandhagen. En riktig tomteverkstad enligt mig

Link to comment
Share on other sites

Vill därför inte rekommendera P-Os i bandhagen. En riktig tomteverkstad enligt mig
Han svärtar ju ner mitt namn också!:mad: Den där tomten!:mad:

Välkomna till Umeå, Johan, du och din familj. Jag ser verkligen fram emot att se din bil.

Vi har månadsträff på onsdag i Umeå. På Gammlia. Hoppas att du har möjlighet att komma

då. Jag hade inte tänkt att åka dit själv, då jag är lite upptagen med ett bastubygge åt

dottern Jenny. Men om du kommer, då kommer jag också.

Ge mej ditt mobilnummer, så lägger jag in dej i SMS-listan. Då får du ett SMS innan varje

träff vi har. Gå in på hemsidan och kolla när vi har träffar. Då är ni välkomna dit. Nu är det

ju Wheels om två veckor, och dit kommer du ju. Men jag kan inte se att ni är anmälda till

Arjeplog. Det skulle va skitkul om ni kunde komma med oss dit. Det kommer att bli en bilbedömning

där, och med den bilen du har... vem vet?

Karta till Gammlia: http://kartor.eniro.se/m/9vTqn

Jag vet ju inte var ni bor, men jag gjorde vägbeskrivningen från E4:n mitt i stan, då hittar

du säkert.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...