Jump to content

Byta golv i 66 HT: Något att tänka på?


ludde1969

Recommended Posts

Hallå.

Jag är i startgroparna att byta golv i min -66 HT.

Jag har köpt nytt golv av VP.

Är det något man bör tänka på innan jag startar?

Har aldrig tidigare svetsat i bliar :)

Per

Link to comment
Share on other sites

Hej ludde, eller Per!

Många kan nog ge bättre svar än jag eftersom jag aldrig provat jag heller.

Men en sak som är självklar är ju att du har bilen i absolut våg åt alla håll

innan du börjar skära ut det gamla golvet. Sen att du inte rubbar bilen innan

du svetsar in dom nya plåtarna. Men som sagt, fler kan nog mer än jag!

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Hallå.

Jag är i startgroparna att byta golv i min -66 HT.

Jag har köpt nytt golv av VP.

Är det något man bör tänka på innan jag startar?

Har aldrig tidigare svetsat i bliar :)

Per

Ganska stor grej för första gång så jag föreslår du tar hjälp av någon erfaren.

Annars det viktigaste är att du är mycket observant över brandrisken.

Se till att ha städat och röj undan allt som kan brinna.

Jag har nu varit med om ett par bilbränder samt har en kamrat som nästan mist livet i ett garage som tog hans Mustang.

Link to comment
Share on other sites

staga upp bilen i dörröppningar osv. se upp med var du pallar upp bilen. kan lätt bli knas! sett många på blocket som nästan är klara med renoveringen. men sen har de "tröttnat" o säljer billigt bara lack kvar skriver de! men så när man kollar så är hela bilen skev. var mkt försiktig!!

Link to comment
Share on other sites

Öva svetsningen på provplåtar innan du börjar så att du börjar få in tekniken samt att du ställer in svetsen med lämplig styrka och matning. Inte så kul att svetsa golv och få genombränningar eller dåliga svetsar. Ta god tid på dig, mät mycket, kolla passform och framförallt stressa inte! Gör lite i taget och se till att det blir bra, så är det så mycket roligare allteftersom projektet fortskrider. (jag har också råkat ut för bränder och dåliga svetsar på ett tidigare projekt med en del extra sliparbete istället)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...