May 12, 201212 yr Author comment_115096 Färdig för regbesiktning på måndag morgon.. Hoppas på lite medvind så man får komma ut i trafik
May 13, 201212 yr comment_115112 Det går säkert fint, det är alltid kul att se besiktningsmännens blickar när man rullar in en klenod likt din. Hade samma känsla när jag renoverat en MGB till finare än nyskick. Bilen var ganska brutalt trimmad, hade ett riktigt ljudligt utblås, samt för bilen alldeles för feta däck/fälgar. Enda kommentaren var då "Det ska väl låta lite när man åker sportbil" ibland kan dessa ordningsmän vara riktigt sköna.I alla fall lycka till imorrn. Du kan väl rapportera utgången.
May 14, 201212 yr Author comment_115148 Yes!Nu är den igenom besiktningen. Blankt papper Väntar på plåtar och att försäkringen ska träda i kraft men kanske kommer man ut en sväng på onsdag kväll!!
August 9, 201212 yr Author comment_119181 Liten uppdatering.Fick dit en subframe idag Sidobalkarna är köpta men jag tillverkade demonterbara mittstag också för att förstärka ytterligare. Bilen känns betydligt mycket starkare över vägbulor och är lite stötigare. Ska testköra mer kommande dagar.
August 10, 201212 yr Author comment_119200 Får se om det blir sway, har läst att det kan bli "för" hårt? Men det blir nog en watts-link och bättre stötdämpare.
August 10, 201212 yr comment_119201 Det är nog en smaksak min blev det bra på, men då är den rätt hård i fram med.
January 19, 201312 yr Author comment_123919 Länge sedan det hänt något med bilen nu men jag har fått fingrarna ur och beställt lite saker från staterna igen. Förhoppningsvis får man hem det och hinner få dit allt innan våren är här Jag beställde ett Shock tower brace system, jag har i dagsläget inte ens originalfästet kvar mot torpedväggen så det är en välbehövlig uppgradering.https://www.cachassisworks.com/p-1610-mustang-64-70-cougar-67-70-shock-tower-brace-system.aspxNya bakljus och krom istället för de matta originalarna.M U S T A N G bokstäver till bakluckan, har kört med flera småhål nu i sommar.Grillhäst!! För folk som inte vet att det är en Mustang... skämt och sido, det är en klassiker och ser bra ut Tygmattor till fram och bak samt ett bagagerums-kit som är skräddarsytt att täcka golv och sidor. http://www.npdlink.com/store/products/mustang_trunk_mat_set_carpet-146707-2791.htmlSvart Mach 1 vinge till skuffluckan!Hood pins beställda, får se om jag vågar borra i huven för att få dit dom.Blinkersinsatser till huvscoopet, retat mig på att se två svarta hål i sommar.Nya ljuddämpare, Dynamax Turbo (hoppas verkligen att ljudnivån går att få ner, nästan olidligt att åka långt i bilen i dagsläget)Det roligaste!Strange S-Series third member, 3.50, Detroit Truetrac, 31 splines kortade drivaxlar (jag ska korta bakaxeln för att få mer plats i hjulhuset, däcket tar i ibland )Det här ska bli kul!!
January 19, 201312 yr comment_123921 Länge sedan det hänt något med bilen nu men jag har fått fingrarna ur och beställt lite saker från staterna igen. Förhoppningsvis får man hem det och hinner få dit allt innan våren är här Jag beställde ett Shock tower brace system, jag har i dagsläget inte ens originalfästet kvar mot torpedväggen så det är en välbehövlig uppgradering.https://www.cachassisworks.com/p-1610-mustang-64-70-cougar-67-70-shock-tower-brace-system.aspxNya bakljus och krom istället för de matta originalarna.M U S T A N G bokstäver till bakluckan, har kört med flera småhål nu i sommar.Grillhäst!! För folk som inte vet att det är en Mustang... skämt och sido, det är en klassiker och ser bra ut Tygmattor till fram och bak samt ett bagagerums-kit som är skräddarsytt att täcka golv och sidor. http://www.npdlink.com/store/products/mustang_trunk_mat_set_carpet-146707-2791.htmlSvart Mach 1 vinge till skuffluckan!Hood pins beställda, får se om jag vågar borra i huven för att få dit dom.Blinkersinsatser till huvscoopet, retat mig på att se två svarta hål i sommar.Nya ljuddämpare, Dynamax Turbo (hoppas verkligen att ljudnivån går att få ner, nästan olidligt att åka långt i bilen i dagsläget)Det roligaste!Strange S-Series third member, 3.50, Detroit Truetrac, 31 splines kortade drivaxlar (jag ska korta bakaxeln för att få mer plats i hjulhuset, däcket tar i ibland )Det här ska bli kul!!Blir grymt bra Stefan!
February 22, 201312 yr Author comment_124770 Jag har anmält mig till Färnsjörepan som går av 2/3 i Filipstad!:evil: Dragracing på is med rallydubb :evil:Många bilar anmälda i år, har ni tid och möjlighet rekommenderar jag att ni åker dit och tittar.Facebookgrupp med deltagarlista finns här: http://www.facebook.com/groups/101893576557628/
March 3, 201312 yr Author comment_125023 Isracing i Filipstad var skitroligt! Det spann mest hela rakan men vad gör det
March 3, 201312 yr comment_125026 Missade tyvärr dragracet men hörde att det var massor med folk å hur kul som helst . Hade dom julgran å tidtagning? Skulle gärna sett dig köra där men sonen hade skyttetävling..
March 3, 201312 yr Author comment_125027 Det var en MC där med hemmagjorda spikdäck... tror han hade 260km/h Bakhjulet nästan hela rakan, jävlar vad fort det gick
March 4, 201312 yr Author comment_125032 Dom hade manuell gran (flaggman) och sen tog dom hastigheten bara för det var hela grejen med tävlingen. Att köra 2 race med så lika tid som möjligt. Jag körde mest för skoj så jag fick någonstans mellan 105-120 km/h på mina försök Det var en väldigt trevlig dag, bra arrangemang och massor med fräna åk
August 2, 201311 yr Author comment_129681 Det har i dagarna blivit en motorbromsning gjord. I samband med detta monterades rullkam och nu har man äntligen siffror på papper och inte uppskattade låtsashästar Det slutade på 523hk och 764nm Ska bli intressant att se hur växellådan hanterar detta... antagligen inte alls Videosnutt för intresserade:https://www.youtube.com/watch?v=dKJaQBu0j58
August 2, 201311 yr comment_129683 Grymt fina siffror Stefan! Härligt att du har en sån snurr på grejjorna. Imponerande!
December 25, 201311 yr Author comment_132365 Jag har lite nya modifieringar igång nu. Jag väntar på leverans av kuggstång från TCP, hydrobromsservo från Hydratech och så har jag handlat ett Holley terminator kit av Brillko här i Sverige. Han är även medlem här på forumet och jag ser fram emot att se hur det fungerar. Jag har tittat på system från FAST i nästan 2 år men jämför man de båda och den svenska supporten så var det svårt att inte gå på Holleys.Jag kommer att posta löpande här med mina erfarenheter av alla delarna
December 25, 201311 yr comment_132368 Jag har lite nya modifieringar igång nu. Jag väntar på leverans av kuggstång från TCP, hydrobromsservo från Hydratech och så har jag handlat ett Holley terminator kit av Brillko här i Sverige. Han är även medlem här på forumet och jag ser fram emot att se hur det fungerar. Jag har tittat på system från FAST i nästan 2 år men jämför man de båda och den svenska supporten så var det svårt att inte gå på Holleys.Jag kommer att posta löpande här med mina erfarenheter av alla delarna Härligt Stefan! Spännande uppgraderingar å välkommen in i insprutningsfamiljen.