Stefan Johansson May 12, 2012 Author Report May 12, 2012 Färdig för regbesiktning på måndag morgon.. Hoppas på lite medvind så man får komma ut i trafik Citera
Magnus Widell May 13, 2012 Report May 13, 2012 Det går säkert fint, det är alltid kul att se besiktningsmännens blickar när man rullar in en klenod likt din. Hade samma känsla när jag renoverat en MGB till finare än nyskick. Bilen var ganska brutalt trimmad, hade ett riktigt ljudligt utblås, samt för bilen alldeles för feta däck/fälgar. Enda kommentaren var då "Det ska väl låta lite när man åker sportbil" ibland kan dessa ordningsmän vara riktigt sköna.I alla fall lycka till imorrn. Du kan väl rapportera utgången. Citera
Stefan Johansson May 14, 2012 Author Report May 14, 2012 Yes!Nu är den igenom besiktningen. Blankt papper Väntar på plåtar och att försäkringen ska träda i kraft men kanske kommer man ut en sväng på onsdag kväll!! Citera
Stefan Johansson August 9, 2012 Author Report August 9, 2012 Liten uppdatering.Fick dit en subframe idag Sidobalkarna är köpta men jag tillverkade demonterbara mittstag också för att förstärka ytterligare. Bilen känns betydligt mycket starkare över vägbulor och är lite stötigare. Ska testköra mer kommande dagar. Citera
Stefan Johansson August 10, 2012 Author Report August 10, 2012 Får se om det blir sway, har läst att det kan bli "för" hårt? Men det blir nog en watts-link och bättre stötdämpare. Citera
mhdin August 10, 2012 Report August 10, 2012 Det är nog en smaksak min blev det bra på, men då är den rätt hård i fram med. Citera
Stefan Johansson January 19, 2013 Author Report January 19, 2013 Länge sedan det hänt något med bilen nu men jag har fått fingrarna ur och beställt lite saker från staterna igen. Förhoppningsvis får man hem det och hinner få dit allt innan våren är här Jag beställde ett Shock tower brace system, jag har i dagsläget inte ens originalfästet kvar mot torpedväggen så det är en välbehövlig uppgradering.https://www.cachassisworks.com/p-1610-mustang-64-70-cougar-67-70-shock-tower-brace-system.aspxNya bakljus och krom istället för de matta originalarna.M U S T A N G bokstäver till bakluckan, har kört med flera småhål nu i sommar.Grillhäst!! För folk som inte vet att det är en Mustang... skämt och sido, det är en klassiker och ser bra ut Tygmattor till fram och bak samt ett bagagerums-kit som är skräddarsytt att täcka golv och sidor. http://www.npdlink.com/store/products/mustang_trunk_mat_set_carpet-146707-2791.htmlSvart Mach 1 vinge till skuffluckan!Hood pins beställda, får se om jag vågar borra i huven för att få dit dom.Blinkersinsatser till huvscoopet, retat mig på att se två svarta hål i sommar.Nya ljuddämpare, Dynamax Turbo (hoppas verkligen att ljudnivån går att få ner, nästan olidligt att åka långt i bilen i dagsläget)Det roligaste!Strange S-Series third member, 3.50, Detroit Truetrac, 31 splines kortade drivaxlar (jag ska korta bakaxeln för att få mer plats i hjulhuset, däcket tar i ibland )Det här ska bli kul!! Citera
Anders Lindström January 19, 2013 Report January 19, 2013 Länge sedan det hänt något med bilen nu men jag har fått fingrarna ur och beställt lite saker från staterna igen. Förhoppningsvis får man hem det och hinner få dit allt innan våren är här Jag beställde ett Shock tower brace system, jag har i dagsläget inte ens originalfästet kvar mot torpedväggen så det är en välbehövlig uppgradering.https://www.cachassisworks.com/p-1610-mustang-64-70-cougar-67-70-shock-tower-brace-system.aspxNya bakljus och krom istället för de matta originalarna.M U S T A N G bokstäver till bakluckan, har kört med flera småhål nu i sommar.Grillhäst!! För folk som inte vet att det är en Mustang... skämt och sido, det är en klassiker och ser bra ut Tygmattor till fram och bak samt ett bagagerums-kit som är skräddarsytt att täcka golv och sidor. http://www.npdlink.com/store/products/mustang_trunk_mat_set_carpet-146707-2791.htmlSvart Mach 1 vinge till skuffluckan!Hood pins beställda, får se om jag vågar borra i huven för att få dit dom.Blinkersinsatser till huvscoopet, retat mig på att se två svarta hål i sommar.Nya ljuddämpare, Dynamax Turbo (hoppas verkligen att ljudnivån går att få ner, nästan olidligt att åka långt i bilen i dagsläget)Det roligaste!Strange S-Series third member, 3.50, Detroit Truetrac, 31 splines kortade drivaxlar (jag ska korta bakaxeln för att få mer plats i hjulhuset, däcket tar i ibland )Det här ska bli kul!!Blir grymt bra Stefan! Citera
Stefan Johansson February 22, 2013 Author Report February 22, 2013 Jag har anmält mig till Färnsjörepan som går av 2/3 i Filipstad!:evil: Dragracing på is med rallydubb :evil:Många bilar anmälda i år, har ni tid och möjlighet rekommenderar jag att ni åker dit och tittar.Facebookgrupp med deltagarlista finns här: http://www.facebook.com/groups/101893576557628/ Citera
Stefan Johansson March 3, 2013 Author Report March 3, 2013 Isracing i Filipstad var skitroligt! Det spann mest hela rakan men vad gör det Citera
Anders Lindström March 3, 2013 Report March 3, 2013 Missade tyvärr dragracet men hörde att det var massor med folk å hur kul som helst . Hade dom julgran å tidtagning? Skulle gärna sett dig köra där men sonen hade skyttetävling.. Citera
Stefan Johansson March 3, 2013 Author Report March 3, 2013 Det var en MC där med hemmagjorda spikdäck... tror han hade 260km/h Bakhjulet nästan hela rakan, jävlar vad fort det gick Citera
Stefan Johansson March 4, 2013 Author Report March 4, 2013 Dom hade manuell gran (flaggman) och sen tog dom hastigheten bara för det var hela grejen med tävlingen. Att köra 2 race med så lika tid som möjligt. Jag körde mest för skoj så jag fick någonstans mellan 105-120 km/h på mina försök Det var en väldigt trevlig dag, bra arrangemang och massor med fräna åk Citera
Stefan Johansson August 2, 2013 Author Report August 2, 2013 Det har i dagarna blivit en motorbromsning gjord. I samband med detta monterades rullkam och nu har man äntligen siffror på papper och inte uppskattade låtsashästar Det slutade på 523hk och 764nm Ska bli intressant att se hur växellådan hanterar detta... antagligen inte alls Videosnutt för intresserade:https://www.youtube.com/watch?v=dKJaQBu0j58 Citera
Anders Lindström August 2, 2013 Report August 2, 2013 Grymt fina siffror Stefan! Härligt att du har en sån snurr på grejjorna. Imponerande! Citera
Stefan Johansson December 25, 2013 Author Report December 25, 2013 Jag har lite nya modifieringar igång nu. Jag väntar på leverans av kuggstång från TCP, hydrobromsservo från Hydratech och så har jag handlat ett Holley terminator kit av Brillko här i Sverige. Han är även medlem här på forumet och jag ser fram emot att se hur det fungerar. Jag har tittat på system från FAST i nästan 2 år men jämför man de båda och den svenska supporten så var det svårt att inte gå på Holleys.Jag kommer att posta löpande här med mina erfarenheter av alla delarna Citera
Anders Lindström December 25, 2013 Report December 25, 2013 Jag har lite nya modifieringar igång nu. Jag väntar på leverans av kuggstång från TCP, hydrobromsservo från Hydratech och så har jag handlat ett Holley terminator kit av Brillko här i Sverige. Han är även medlem här på forumet och jag ser fram emot att se hur det fungerar. Jag har tittat på system från FAST i nästan 2 år men jämför man de båda och den svenska supporten så var det svårt att inte gå på Holleys.Jag kommer att posta löpande här med mina erfarenheter av alla delarna Härligt Stefan! Spännande uppgraderingar å välkommen in i insprutningsfamiljen. Citera
Recommended Posts