Jump to content

Ihopsättningen går framåt.


Stefan Johansson

Recommended Posts

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det går säkert fint, det är alltid kul att se besiktningsmännens blickar när man rullar in en klenod likt din. Hade samma känsla när jag renoverat en MGB till finare än nyskick. Bilen var ganska brutalt trimmad, hade ett riktigt ljudligt utblås, samt för bilen alldeles för feta däck/fälgar. Enda kommentaren var då "Det ska väl låta lite när man åker sportbil" ibland kan dessa ordningsmän vara riktigt sköna.

I alla fall lycka till imorrn. Du kan väl rapportera utgången.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Liten uppdatering.

Fick dit en subframe idag :) Sidobalkarna är köpta men jag tillverkade demonterbara mittstag också för att förstärka ytterligare. Bilen känns betydligt mycket starkare över vägbulor och är lite stötigare. Ska testköra mer kommande dagar.

post-6027-14483921294_thumb.jpg

post-6027-144839212909_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Länge sedan det hänt något med bilen nu men jag har fått fingrarna ur och beställt lite saker från staterna igen. Förhoppningsvis får man hem det och hinner få dit allt innan våren är här :)

Jag beställde ett Shock tower brace system, jag har i dagsläget inte ens originalfästet kvar mot torpedväggen så det är en välbehövlig uppgradering.

https://www.cachassisworks.com/p-1610-mustang-64-70-cougar-67-70-shock-tower-brace-system.aspx

Nya bakljus och krom istället för de matta originalarna.

M U S T A N G bokstäver till bakluckan, har kört med flera småhål nu i sommar.

Grillhäst!! För folk som inte vet att det är en Mustang... skämt och sido, det är en klassiker och ser bra ut :)

Tygmattor till fram och bak samt ett bagagerums-kit som är skräddarsytt att täcka golv och sidor. http://www.npdlink.com/store/products/mustang_trunk_mat_set_carpet-146707-2791.html

Svart Mach 1 vinge till skuffluckan!

Hood pins beställda, får se om jag vågar borra i huven för att få dit dom.

Blinkersinsatser till huvscoopet, retat mig på att se två svarta hål i sommar.

Nya ljuddämpare, Dynamax Turbo (hoppas verkligen att ljudnivån går att få ner, nästan olidligt att åka långt i bilen i dagsläget)

Det roligaste!

Strange S-Series third member, 3.50, Detroit Truetrac, 31 splines kortade drivaxlar (jag ska korta bakaxeln för att få mer plats i hjulhuset, däcket tar i ibland :twisted:)

Det här ska bli kul!!

Link to comment
Share on other sites

Länge sedan det hänt något med bilen nu men jag har fått fingrarna ur och beställt lite saker från staterna igen. Förhoppningsvis får man hem det och hinner få dit allt innan våren är här :)

Jag beställde ett Shock tower brace system, jag har i dagsläget inte ens originalfästet kvar mot torpedväggen så det är en välbehövlig uppgradering.

https://www.cachassisworks.com/p-1610-mustang-64-70-cougar-67-70-shock-tower-brace-system.aspx

Nya bakljus och krom istället för de matta originalarna.

M U S T A N G bokstäver till bakluckan, har kört med flera småhål nu i sommar.

Grillhäst!! För folk som inte vet att det är en Mustang... skämt och sido, det är en klassiker och ser bra ut :)

Tygmattor till fram och bak samt ett bagagerums-kit som är skräddarsytt att täcka golv och sidor. http://www.npdlink.com/store/products/mustang_trunk_mat_set_carpet-146707-2791.html

Svart Mach 1 vinge till skuffluckan!

Hood pins beställda, får se om jag vågar borra i huven för att få dit dom.

Blinkersinsatser till huvscoopet, retat mig på att se två svarta hål i sommar.

Nya ljuddämpare, Dynamax Turbo (hoppas verkligen att ljudnivån går att få ner, nästan olidligt att åka långt i bilen i dagsläget)

Det roligaste!

Strange S-Series third member, 3.50, Detroit Truetrac, 31 splines kortade drivaxlar (jag ska korta bakaxeln för att få mer plats i hjulhuset, däcket tar i ibland :twisted:)

Det här ska bli kul!!

Blir grymt bra Stefan! :clap:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Dom hade manuell gran (flaggman) och sen tog dom hastigheten bara för det var hela grejen med tävlingen. Att köra 2 race med så lika tid som möjligt. Jag körde mest för skoj så jag fick någonstans mellan 105-120 km/h på mina försök :)

Det var en väldigt trevlig dag, bra arrangemang och massor med fräna åk :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Det har i dagarna blivit en motorbromsning gjord. I samband med detta monterades rullkam och nu har man äntligen siffror på papper och inte uppskattade låtsashästar :)

Det slutade på 523hk och 764nm :crazy: Ska bli intressant att se hur växellådan hanterar detta... antagligen inte alls :)

Videosnutt för intresserade:

https://www.youtube.com/watch?v=dKJaQBu0j58

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jag har lite nya modifieringar igång nu. Jag väntar på leverans av kuggstång från TCP, hydrobromsservo från Hydratech och så har jag handlat ett Holley terminator kit av Brillko här i Sverige. Han är även medlem här på forumet och jag ser fram emot att se hur det fungerar. Jag har tittat på system från FAST i nästan 2 år men jämför man de båda och den svenska supporten så var det svårt att inte gå på Holleys.

Jag kommer att posta löpande här med mina erfarenheter av alla delarna :)

Link to comment
Share on other sites

Jag har lite nya modifieringar igång nu. Jag väntar på leverans av kuggstång från TCP, hydrobromsservo från Hydratech och så har jag handlat ett Holley terminator kit av Brillko här i Sverige. Han är även medlem här på forumet och jag ser fram emot att se hur det fungerar. Jag har tittat på system från FAST i nästan 2 år men jämför man de båda och den svenska supporten så var det svårt att inte gå på Holleys.

Jag kommer att posta löpande här med mina erfarenheter av alla delarna :)

Härligt Stefan!

Spännande uppgraderingar å välkommen in i insprutningsfamiljen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...