Jump to content

Före och efter....


BennyA

Recommended Posts

Bytte sedan också fälgar till Boss 338 chrome, 20". De är jäkligt snygga då de inte har någon kant vid däcket utan ekrarna går rakt ini fälgbanan. Cleant och snyggt. Fast de var ett elände att balansera, gick åt sanslöst med vikter för att få ordning på balansen!

post-5628-14483917728_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ovanstående styling gjordes säsongen 2011. Idag började det hela om igen.. Efter mycket funderande bytte jag ljuddämpare till Pypes bomb och jag säger bara ojvoj, vilket ljud! Och i stort sett ingen resonans. Ytterst lite kan anas när man kör exempelvis uppför i 90, annnars är det bara dovt, grymt motormuller som hörs. Är så jäkla nöjd, går omkring med ett leende och längtar efter sopade gator samt cruising i solen!

post-5628-144839177339_thumb.jpg

post-5628-144839177346_thumb.jpg

post-5628-144839177352_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det kommer under våren bytas lite mer grejer men på det stora hela börjar bilen bli klar enligt min smak! Så här ser den ut för närvarande.

Hej Benny !

Håller med dig, den är mycket smakfullt förädlad. Hade ju förmånen att få se den i "verkligheten" på High Chaparrall i somras.

Det var även mycket trevligt att träffa dig och din fru. Hoppas vi möts på någon träff till sommaren.

Säsongen börjar ju om bara några veckor......

Mvh Lope

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Börjar med svar till Lope: Vi hade jättetrevligt och fick en otroligt rolig kväll i ert sällskap. Hoppas verkligen vi ses igen!

Daniel: Jo, den är riktigt grym. Drar till sej kommentarer och blickar överallt. Huven och speglarna gillar jag bäst av det som är ändrat när det gäller utseendet. Pypes bomb är högt på den listan också när det kommer till upplevelse...

Nu till det senaste i denna följetong. Originalbromsar = Skrot. Skeva som f-n vilket föranledde byte. Hittade Bromsmannen på nätet och köpte ett komplett kit av honom med skivor och belägg. Det tuffade till bilen ganska mycket tycker jag!

post-5628-14483917767_thumb.jpg

post-5628-144839177677_thumb.jpg

post-5628-144839177686_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu till det senaste i denna följetong. Originalbromsar = Skrot. Skeva som f-n vilket föranledde byte. Hittade Bromsmannen på nätet och köpte ett komplett kit av honom med skivor och belägg. Det tuffade till bilen ganska mycket tycker jag!

Vad kostade bromskitet?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...