Jump to content

Featured Replies

comment_112711

Kan någon förklara vad symbolen på instrumentpanelen med texten Heat och en liten box med in och utsrtäck samt "värme"-stäck uppåt. Symbolen finns vid tändning påslagen och fortsätter tills motorn blivit lite varm och jag stänger av och starta om.

comment_112712

Du skriver inte vilken årsmodell.

Jag tittade i en instruktionsbok från år 2004, men där finns ingen sådan symbol.

Jag gissar att den är till för 'Pre-heat' av inkommande luft tills motorn är varm, detta för att minska utsläpp vid kall motor. Kan vara lagkrav i vissa stater i USA.

comment_112750

Snackade precis med en arbetskamrat som har en MG RV8 (90-tals V8 cab) importerad från japan. Han har också en liknande varningslampa som inte heller finns i instruktionsboken, den varnar för överhettad katalysator. Tydligen lag på det i japan. Kan det vara samma sak i mussen tro? Måste kolla bilen ikväll och se exakt hur symbolen ser ut.

• 1 month later...
  • Author
comment_115142

Så var det dags att göra "daglig tillsyn", tanka kolla vatten, olja och luft. Woops! Dåligt med vatten i kylaren! Fylde på och när jag startade igen försvann min "mytiska" Heat-symbol från instrumentpanelen. Trots koll i flera böcker och med grannen Poon och hans Musse har vi inte hittat symbolen mer än på nedan angivna hemsida. Kan detta vara en specialare för europa? Första försäljning var i Luxenburg.