PeterF Posted March 18, 2012 Report Share Posted March 18, 2012 Hallo.Startmotorn sa upp sig idag, Även flexplattan har fått lite stryk så jag tänkte byta alltihop. Dessvärre så finns det ju en uppsjö med olika modeller till olika många tänder 157? 164? kan man på nåt smidigt sätt se vad man har på bilen utan att behöva räkna tänderna på flexplattan?växellådan är en C4 av årsm 67-69. /Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted March 18, 2012 Report Share Posted March 18, 2012 Jajamen, ta med den gamla när du köper ny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterF Posted March 18, 2012 Author Report Share Posted March 18, 2012 Jajamen, ta med den gamla när du köper ny.Till Amerikat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G.Adolf Posted March 18, 2012 Report Share Posted March 18, 2012 164-kuggarskransen är ca.36cm. i dia. 157 är ca.33,5cm. Balansvikten ska väga 28 oz om du har en motor av samma årsmod. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterF Posted March 18, 2012 Author Report Share Posted March 18, 2012 Det Sitter en flexplatta från en Mercury Monarch på nu. Vet ngn om det är skillnad från denna till den som "ska" sitta där egentligen?Som Tex Converterns fästpunkter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted March 18, 2012 Report Share Posted March 18, 2012 Aha, det var en annan femma. Då skulle jag räkna tar bara nån minut.Ta ut tändstiften så går det lättare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterF Posted March 18, 2012 Author Report Share Posted March 18, 2012 Aha, det var en annan femma. Då skulle jag räkna tar bara nån minut.Ta ut tändstiften så går det lättare.Va visst 157 kuggs.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterF Posted March 18, 2012 Author Report Share Posted March 18, 2012 snöade in på ny converter också.... fastnade på den där pilot bearing storleken nån som har koll på storleken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterF Posted March 19, 2012 Author Report Share Posted March 19, 2012 Är det olika startmotorer till 157 respektive 164? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterF Posted March 19, 2012 Author Report Share Posted March 19, 2012 För att svara mig själv så handlar allt givetvis om vilket bell housing man har.164 kuggars flexplatta passar inte i ett 157 kuggars bellhouse, Och därav är det samma startmotor till de flesta oavsett flexplatta, sen finns det vissa avvikelser./Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts