Jump to content

Byte bakruta Mach1 -69.


bulan

Recommended Posts

Hej!

Jag har lite läckage vid min bakruta och den är också så "blästrad" av tidens tand att man nästan inte ser igenom den

vilket gör att jag kommer att byta den snart. Jag ska vara så noggrann som möjligt men när jag forskar på nätet och läser denna artikel från Mustang Mounthly

http://www.mustangmonthly.com/techarticles/mump_0603_how_to_fix_rear_window_leak/viewall.html

blir jag lite osäker för de använder Urethane Sealant mellan glas/gummilist och kaross/gummilist. Någon som vet om detta är ett lim eller en "tätmassa" som inte torkar riktigt.

Mvh. Mats

Link to comment
Share on other sites

Det är svårt att täta rutan på 69.an och speciellt med clipsen och få dit listerna utan lyckas bula till dom

Det ska vara ett urethane lim.

Har du "Body Manual" ser man exakt hur och var limmet ska vara.....Har du inte manualen kan jag försöka fixa en bild

Mitt råd låt en bilrute fixare sätta in rutan!!

Typ 1 timme fixar dom det på och de har rätt prylar så det är ingen kostnad.

Link to comment
Share on other sites

Ska höra med en kille på en glasfirma i Kiruna som även haft lite jänkebilar själv. Trodde de var lite ovana vid att limma på en gammalbil med gummmilist men jag får höra vad han säger.

Tack Per ! ! !

Mvh. Mats

Link to comment
Share on other sites

Kanonbra, ska visa glaskillen och sedan bara försöka hålla mig undan när han gör jobbet. Skönt också att ha någon att skylla på om det skulle börja läcka igen!! Tack Per!

Mvh. Mats

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...